بیش از ۱۳ هزار خانوار از عواید وقف در استان سمنان بهره‌مند هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیش از ۱۳ هزار خانوار از محل موقوفات این استان زیر پوشش قرار دارند و منتفع هستند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ابراز کرد: استان سمنان ۱۳ هزار موقوفه(رقبه) دارد که این تعداد موقوفه‌ در بخش‌های مختلف مانند تجاری، کشاورزی، بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه و هدف از آن گره‌گشایی از مشکلات مردم است، افزود: اگر در هر ملک تجاری میانگین حداقل ۲ نفر مشغول به کار باشد، پیش بینی می‌شود موقوفات زمینه‌ساز اشتغال برای ۳۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: اوقاف و امور خیریه در گام اول وقف‌ها را جذب و سپس درآمد وقف‌ها را برای مصرف در نیات واقف و بخشی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برنامه‌ریزی می‌کند.

حجت الاسلام تدینی با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است، اظهار داشت: از آنجایی که وقف دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، باید به گونه ای عمل شود که مردم هم به این امر مهم و خداپسندانه بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی با اشاره به وقف اماکن تجاری در امامزادگان لاسجرد(ع) ، تصریح کرد: اماکن تجاری وقفی در این محل مانند رستوران برای چندین نفر شغل ایجاد کرده است.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: اجاره اماکن تجاری و کشاورزی وقفی با مراعات در پرداخت اجاره‌بها، در اختیار بهره‌بردار قرار می‌گیرد که همین مسایل به بهره‌بردار و اشتغالزایی کمک‌ می‌کند..

وی خاطرنشان کرد: مردم استان سمنان مردمی متدین و بااخلاق هستند و اجاره‌بهای مربوط به موقوفه‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه کارکرد وقف اجرای درست نیت واقف و امداد به بهره‌مندان است، گفت: عواید موقوفه‌ها باید در زمان‌های ذکرشده از وقف‌ به‌کار گرفته شود تا کمک‌حال مردم باشد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

‌فقدان همگرایی چالش بزرگ موسسات خیریه در کشور است

خواندن مطلب بعدی ←

اقامه نماز عید فطر در ۲ هزار بقعه متبرکه کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 5 =