۲ هزار زائرسرا و هتل در بقاع متبرکه پذیرای مسافران نوروزی هستند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۲ هزار بقاع متبرکه از تعداد هشت هزار بقاع موجود در سراسر کشور در قالب زائرسرا، هتل، سوئیت و اتاق پذیرای مسافران نوروزی هستند.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور اظهار داشت: اماکن یادشده با بیش از ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت در حال ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه از مسافران نوروزی اسکان داده شده در هتل‌ها هزینه بسیار ناچیزی برای ارائه خدمات دریافت خواهد شد، افزود: اسکان تمامی مسافران نوروزی در شبستان‌ها، زائرسراها، سوئیت ها و اتاق‌ها رایگان است.

نوروزپور گفت: از ۲ هزار بقعه و اماکن مذهبی ارائه دهنده خدمات ۱۶ بقعه دارای هتل و بقیه در قالب زائرسرا، سوئیت و اتاق ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خراسان رضوی و مسیرهای منتهی به این استان و استان‌های شمالی و جنوبی کشور پذیرای بیشترین مسافران نوروزی هستند. برهمین اساس استان‌های مشهد، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و خوزستان حجم پذیرش بیشترین مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

نوروزپور گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت برای ارائه خدمات به مردم به خصوص مسافران نوروزی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فعال بوده است و ارائه خدمت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، قرائت قرآن، تواشیح، مولودی خوانی، سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی، کتابخوانی، اجرای سرود، نقاشی و برگزاری مسابقه با ارائه جایزه از برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا در این اماکن است.

→ خواندن مطلب قبلی

۱۱۰ هزار گردشگر از بقاع متبرکه گلستان بازدید کردند

خواندن مطلب بعدی ←

مقبره امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز پربازدیدترین زیارتگاه آذربایجان شرقی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =