۴۵ هزار و ۵۰۸ نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴۵ هزار و ۵۰۸ نفر از ۲۸ اسفند پارسال تا پایان پنجمین روز فروردین در بقاع متبرکه این استان اسکان یافتند که پنج هزار و ۱۷۱ نفر مربوط به روز گذشته بوده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: در این مدت ۲۲۳ هزار و ۵۷۹ نفر در بقاع متبرکه و امامزادگان استان حضور یافتند و ویژه برنامه‌های متناسب با ماه رمضان نیز با حضور مسافران و زائران امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی در بقاع متبرکه بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف، اعتقادی و خانواده، ایستگاه سلامت، محافل قرآنی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۷۶۱ زائرسرا و مهمانسرا و ۹۶ بقعه خراسان جنوبی آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

وی با اشاره به تقارن عید نوروز با حلول ماه رمضان و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امورخیریه در اماکن زیارتی گفت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری با رویکرد فرهنگی است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور از ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۳۰ محفل بقاع متبرکه خبر داد و افزود: برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان خارج و داخل استان و سه کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس از دیگر برنامه‌های استان است.

وی اظهار داشت: از ۲۸ اسفند ماه تعداد ۳۲ مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه استان مستقر شده‌اند و تا پایان ماه رمضان حضور خواهند داشت.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.

→ خواندن مطلب قبلی

وقفی جدید به ارزش ۲ میلیارد ریال در سبزوار ثبت شد

خواندن مطلب بعدی ←

توزیع ۹۰ هزار پرس افطاری ساده در بقاع شاخص قم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − 2 =