اوقاف بندرعباس درصدد احداث کارخانه فرآوری گیاه آلوئه ورا است

مدیر اوقاف و امورخیریه بندرعباس گفت: این اداره باتوجه به سطح زیرکشت ۲۰ هکتاری آلوئه‌ورا در موقوفه‌های شهرستان درصدد ایجاد و راه‌اندازی کارخانه فرآوری این گیاه است.

به گزارش رسامدیا، محمدعلی پویه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر مطالعه‌های اولیه ایجاد این کارخانه انجام شده و پیشنهاد هم به سازمان اوقاف و امورخیریه ارسال شده است.

وی ادامه داد: البته چون درحال حاضر میزان برداشت محصول از سطحی که زیرکشت رفته به میزان خوراک کارخانه نیست بایستی اندکی صبر کرد تا به میزان برداشت به مقدار مطلوب برسد.

مدیر اوقاف و امورخیریه بندرعباس اشاره کرد: اکنون ۲۰ هکتار از زمین‌های وقفی این شهرستان زیرکشت آلوئه‌ورا قرار گرفته و در ۲ مرحله نیز فروش محصول در بازارهای منطقه‌ای انجام شده البته هدف اوقاف و امور خیریه از فعالیت در این زمینه حضور در بازارهای صادراتی است.

پویه یادآورشد: اکنون استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس باتوجه به سرمایه‌گذاری انجام شده در موقوفه‌ها به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شده است که در این زمینه می‌توان به حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر در این استان برای بررسی سرمایه‌گذاری انجام شده در زمین‌های موقوفه و الگوبرداری از آن‌ها در روز گذشته اشاره کرد.

گیاه آلوئه‌ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ ها، سوختگی‌ ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.

آلوئه‌ورا گیاهی مناسب آب‌ و هوای گرمسیری، نیمه‌ گرمسیری، خشک و نیمه‌ خشک است این گیاه در سده‌ های گذشته به بسیاری مناطق دنیا از جمله خاورمیانه، آفریقا، کارائیب، ایالات متحده، آمریکای لاتین، اروپا و شرق آسیا برده شده و امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک در سراسر دنیا پراکندگی دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

خاموشی: وقف دانش‌بنیان راه برون‌رفت از تحریم‌هاست

خواندن مطلب بعدی ←

۱۰۰ هزار مؤسسه خیریه و تشکل‌ خیراندیش در کشور فعالیت دارند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =