بقاع متبرکه سراسر کشور؛ میزبان برنامه های دهه کرامت

برگزاری جشن‌های دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) یک فرصت بسیار ارزشمند برای افزایش نشاط معنوی در جامعه اسلامی است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام حسین زارع‌ زاده، روز جمعه در مراسم استقبال از خدام حضرت فاطمه معصومه (س) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مهریز افزود: افزایش نشاط معنوی نیاز مهم در جامعه و بین مردم و جوانان است.

وی با تبریک دهه کرامت به خدام حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: باید مردم و جوانان از دهه کرامت و جشن‌های مختلف آن برای بهره‌گیری معنوی استفاده کنند.

این مسئول به اهمیت ترویج معنویت و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ارتقای مسایل دینی در جامعه و بین جوانان سدی برابر تهدید نرم دشمنان انقلاب اسلامی است.

زارع زاده با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با حضور خدام در دهه کرامت برنامه‌های معنوی خوبی در استان برگزار شده بر تداوم آن بیش از گذشته تاکید کرد.

وی گفت: برگزاری جشن‌های دهه کرامت باید با حضور جوانان و توسط مردم برگزار شود و دارای خروجی مناسب معنوی و ارزشی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی و انقلابی برای برگزاری جشن‌ها در طول سال تاکید کرد و با بیان اینکه تقویت روح معنویت در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف موجب شکست اهداف دشمن است تاکید کرد: باید همه رسالت معنوی خود را در برگزاری برنامه‌های بصیرتی و معرفتی انجام دهند.

حجت الاسلام مرتضی ابراهیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده همزمان با ۳۱ اردیبهشت‌ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، افزود: برنامه‌های متنوعی در این روز در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در این آیین‌ها کاروان زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور دارند، گفت: تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی و برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس امامزادگان محمد عابد(ع) ،آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک، امامزاده اسحاق (ع)، سید علی اصغر(ع)، شاهزاده حسین (ع)،سید ابورضا (ع)،سید هارون (ع)ساوه ،زبیده خاتون (س)، امامزادگان معصوم (ع) و قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع)دلیجان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امامزادگان آستانه (ع)شازند، فاطمه صغری (س)آشتیان، سید منصور (ع)زرندیه، علی اصغر(ع) تفرش، فضل و یحیی (ع)محلات، سید احمد (ع)فراهان، محمد (ع)خمین، محمد مسعود (ع)خنداب نیز میزبان برنامه‌های دهه کرامت هستند.

→ خواندن مطلب قبلی

ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور تا ۱۵ خرداد

خواندن مطلب بعدی ←

اوقاف سرمایه‌گذاری منازل وقفی را تسهیل کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 3 =