استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای اشتغالزایی

طرح قرار دوازدهم یکی از طرح های موفق معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در دو سال اخیر بوده که عمده هدف آن مواسات و یاری رساندن به محرومان جامعه به نیابت از امام زمان (عج) با استفاده از ظرفیت های معنوی بقاع متبرکه و خیران است.برای آگاهی بیشتر از چند و چون طرح قرار دوازدهم با حجت الاسلام حسین فاطمی‌تبار مسئول اداره امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه که مبدع این طرح بوده است، گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه همین مطلب می خوانید:

برای قرار دوازدهمی که 12 خرداد برگزار شد چه اقداماتی صورت گرفت؟
توزیع بسته های معیشتی داشتیم در کنار بسته های معیشتی ما هر ماه بقاع شاخص به خصوص سطح یک، ملزمند برای حداقل یک نفر اشتغال زایی کنند. یک نفر از بهره مندهایی که ما به آنها بسته های معیشتی می دهیم دستش را بگیرند، کار و حرفه ای یادش بدهند و یا وصلش کنند به جایی که خودش درآمد داشته باشند. که این کار ثابت است و هر ماه انجام می شود.
اما آن کارویژه ی متغیری که انجام شد در دوازده خرداد بحث توزیع کتاب بود که بقاع شاخص ما در کنار بسته های معیشتی برای بچه های کم برخوردار برای مناطق حاشیه ای و مناطق محروم گفتیم کتاب های مذهبی و جذاب تهیه کنند و به آنها اهدا کنند. بالاترین کار فرهنگی که می توانیم انجام دهیم بحث گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که حضرت آقا این مطالبه را از مسئولین و همه ی مردم داشته اند و روی مساله کتابخوانی بسیار تاکید فرموده اند تا جایی که می فرمایند:«خدا می داند وقتی من یادم می آید که ملت ما کتاب خواندن را بلد نیستند به قلب من فشار می آید»
وقتی حضرت آقا برای کتابخوانی این قدر اهمیت قائل است، مکلفیم که در این زمینه کار کنیم. موضوع کتاب برای کودک و نوجوان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. همه به فکر لباس و غذای این بچه ها بوده اند اما به فکر رشد معرفتی آنها نبوده اند. برای همین مصمم شدیم آن را در برنامه های خودمان قرار دهیم. حالا که مدارس تعطیل می شود معرفت افزایی نباید تعطیل شود و کتاب را بهانه کنیم برای ارتباط این بچه ها با امامزاده ها.
برای همین ابلاغ شد که امامزاده ها کتاب تهیه کنند و به کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار اهدا کنندو به این بهانه یک پل ارتباطی بین خود و آنها ایجاد کنند و از ایشان دعوت به عمل آید تا در برنامه های بقعه شرکت کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

امام(ره) با انقلاب خود ابهت غرب و شرق را شکست

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تعیین شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 10 =