قرار دوازدهم طرحی برای دستگیری از نیازمندان

طرح قرار دوازدهم که در بقاع شاخص کشور و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست جایی برای تبدیل سرمایه های دینی به عمل صالح و فرصتی ر دستگیری از نیازمندان ایجاد کرده است.

به گزارش رسامدیا، یکی از آرزوهای بزرگان دین مبین اسلام و همچنین اقدام های امام زمان (عج)رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است،به همین علت منتظران ظهور همواره سعی می کنند تا با کمک به نیازمندان این سیره پسندیده را ادامه دهند که یکی از راهکارهای تحقق آن طرح قرار دوازدهم است.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر این باور هستند که ولایت‌مداری به حرف نیست و در میدان عمل باید تحقق یابد و تاکید می کنند: آنان که در زمان غیبت، در کلاس ولایت حاضرند، ولایت‌مداری و تبعیت از امام غایب از نظر را تمرین می‌کنند تا در زمان ظهور، پایشان لغزش نشود و محکم و استوار در رکاب امام خود بمانند منتظران واقعی ظهور هستند.

این دلباختگان امامت و ولایت می گویند که طرح قرار دوازدهم به عنوان فرصتی که هم معارف مهدوی در قالب آن ترویج می یابد و هم زمینه مشارکت همگانی برای رونق فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مواسات به نیابت از امام غایب از نظر خود فراهم می شود جایی برای دین در میدان عمل است.

جزییات طرح قرار دوازدهم

طرح قرار دوازدهم به منظور ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بر مبنای مشارکت مردمی تدوین و ابلاغ شده تا با جذب مشارکت های خیران به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد نیازمند ارائه دهد.

این طرح به نام و یاد امام عصر (عج) که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

متولیان طرح قرار دوازدهم بر آن هستند تا از سویی یاد و نام امام زمان (عج) را در جامعه منتشر کند و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) را ترویج و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کند.

کدام بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در طرح قرار دوازدهم پیشتاز هستند؟

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارادتمندان به امامزادگان سید محمود (ع) در کهگیلویه،امامزاده مختار(ع) بویراحمد و امامزاده جعفر (ع) گچساران با اقدام به تشکیل گروه های مردمی برای اجرای طرح قرار دوازدهم در این رقابت نیکو گوی سبقت را از دیگر مومنان ربوده اند.

حجت الاسلام قاسم مؤمن شاد تاکید کرد:شیفتگان این سه امامزاده در فضاهای مجازی و واقعی اقدام به تشکیل گروه کرده اند و برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و کمک معیشتی در بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند.

اقدام های انجام شده و چشم انداز آینده

وی با بیان اینکه هزینه های برنامه های قرار دوازدهم در استان از سوی منتظران ظهور امام عصر (عج الله) تامین می شود تاکنون سه مرحله برنامه قرار دوازدهم در استان اجرا شده و با مشارکت مردم نیکوکار استان ۳۵۰ بسته معیشتی و ۲۰۰ جلد کتاب بین نیازمندان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:برنامه قرار دوازدهم دوازدهم تیر امسال با رویکرد توزیع ملزومات حجاب مانند چادر و مقنعه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این آیین در بقاع متبرکه شاخص مانند امامزاده سیدمحمود (ع)،امامزاده بی بی حکیمه(س)،امامزاده مختار(ع)، امامزاده عبدالله (ع)،امامزاده بی بی خاتونین (س)،امامزاده آقامیر(ع) ،امامزاده علی (ع) در چرام،امامزاده میرسالار (ع)،امامزاده جعفر (ع) گچساران،امامزاده محمد (ع)سرابیز،امامزاده ابراهیم (ع) در بهمئی و امامزاده اسدالله (ع) اجرا می شود.

وی بیان کرد:طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح دوازدهم هر ماه در آستان مقدس امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد و به نام و یاد امام دوازدهم(عج) اجرا می شود.

مومن شاد با بیان اینکه در اجرای این طرح به نام قرار دوازدهم به نام و یاد امام زمان (عج) در راستای دستگیری از افراد کم بضاعت و ارائه خدمات اجتماعی به آنها اقدام می شود، تاکید کرد: در این طرح اقدام هایی مانند ارایه کمک‌های معیشتی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم برای جامعه هدف در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: توزیع کتاب های مذهبی ویژه کودکان در مناطق محروم،اهدای چادر و ملزومات حجاب،تامین هزینه زائران نیازمند به آیین اربعین،حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل،ایجاد و ثبت وقف مهدوی،حمایت از سالمندان کم برخوردار،تامین هزینه دارو و درمان رایگان،حمایت از موضوع فرزندآوری با انجام اقدام هایی چون تهیه و توزیع تغذیه مادران باردار، شیرخشک،پوشک، اهدای جهیزیه، تهیه کفش و آجیل شب عید از برنامه های پیش بینی شده در طرح قرار دوازدهم است که متناسب با زمان در هر ماه یک برنامه انجام می گیرد.

مومن شاد از خیران نیکوکار خواست برای مشارکت در تامین هزینه های طرح قرار دوازدهم به اداره های اوقاف وامورخیریه یا هیات امنای بقاع متبرکه استان مراجعه کنند.

نام ۲۲۵ بقعه متبرکه و یک‌هزار و ۲۰۰ مسجد و حسینیه استان در سامانه جامع مکان های مقدس ثبت شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

4 هزار مبلغ در سازمان اوقاف پرونده فعال دارند

خواندن مطلب بعدی ←

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه از ۱۵ تیرماه آغاز می شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 15 =