نشاط معنوی در انتظار تابستان

طرح «نشاط معنوی» با هدف ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

به گزارش رسامدیا، طرح «نشاط معنوی» در تابستان امسال از ۱۵ تیرماه تا ۳۱ مردادماه جاری با هدف ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

در این ارتباط سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه فصل تابستان طی ابلاغیه‌ای به ادارات کل اوقاف و امور خیریه در استان‌های مختلف بر برگزاری هرچه بهتر این طرح تاکید کرد.

در این ابلاغیه آمده است: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند؛ اگر دلسوزانِ نسل جوان، برای آینده‌ سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

در ادامه این ابلاغیه تاکید شده است: آنچه که نسل جوان ما را امروز به‌ شدت به خود مشغول ساخته، فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و غرق شدن در این دنیای جذاب و البته بسیار خطرناک است؛ لذا ضروری است ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان‌ها و ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق جهت برگزاری طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به اجرای هرچه بهتر برنامه‌های‌ این طرح اهتمام ویژه‌ای مبذول دارند.

«ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم»، «استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر»، «زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق»، «تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی»، «مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی» پنج هدف اصلی طرح «نشاط معنوی» در تابستان ۱۴۰۲ است.

مخاطبین طرح تابستانی «نشاط معنوی» دانش‌آموزان دختر و پسر ۸ تا ۱۸ سال هستند که در این طرح مهارت‌های ویژه‌ای را فرامی‌گیرند.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری جشنواره سلاله ویژه فعالیت های بقاع متبرکه

خواندن مطلب بعدی ←

بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مقصد گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته‌اند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =