آرامستان ابن بابویه؛ قرارگاه «قدمهای آسمانی» /مواکب سازمان اوقاف از ۱۰ صفر برپا می شود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امو خیریه از برپایی مواکب اوقاف از ۱۰ صفر خبر داد و گفت: برنامه جاماندگان در شهرها با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود که فضایی برای دلدادگان امام حسین(ع) ایجاد می شود تا جان و دل خود را با حال و هوای عتبات مقدس پیوند دهند.

به گزارش رسامدیا، گردهمایی موکب داران اربعین با عنوان “قدمهای آسمانی” امروز 18 مرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بقعه شیخ صدوق برگزار شد.

در ورودی  آرامستان، موکب شیخ صدوق که از مهمانان پذیرایی می کند حال و هوای اربعین را برای مدعوین زنده کرده و نوای محرم  از جای جای بقعه به گوش می رسد. خشنود، قاری برجسته قرآن میهمانان را به شنیدن آیاتی از کلام‌الله وحی دعوت کرد.

“قدمهای آسمانی” با خیر مقدم مجری بر فجرآفرینان، آنان که پاسداران حریم انبیا نام گرفتند، آنان که در اربعین حسینی جلوه ای از دلدادگی را رقم می زنند آغاز شد.

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و خطاب به موکب داران گفت: شما در اربعین قرار است در مسیر زوار در اعتاب مقدس به ایفای نقش بپردازید و گامی در جهت بزرگداشت این رویداد بردارید. این در حالی است که در شرایط خاصی قرار داریم، از صدر اسلام دشمنان به انواع مختلف گاهی با تهدید، گاهی با توطئه و گاهی با محاصره به دنبال خاموش کردن ندای الهی بوده اند. تاریخ همچنان در حال تکرار است، در زمان ما هم اتفاقاتی می افتد و دشمنان به بهانه های مختلف گاهی با توهین و گاهی با شبهه افکنی می خواهند این نور را خاموش کنند، اما قرآن که معجزه پیامبر(ص) است توطئه آنها را به خودشان بازگرداند.

وی اظهار کرد: از روز دهم سال ۶۱ هجری قمری دشمنان می خواستند ندای امام حسین(ع) و خط ایشان را منقطع کنند اما قرآن و اهل بیت(ع) با هم هستند و می بینیم که امروز بعد از ۱۴۰۰ سال دشمنان به انواع مختلف در حال مبارزه هستند، اما هرروز دلدادگان امام حسین(ع) بیشتر می شوند و علاوه بر شیعیان در دل همه آزادی خواهان که پاکی فطرت دارند عشق به حسین(ع) دیده می شود و این اعجاز پیامبر(ص) است که در دوران طفولیت امام حسین(ع) خبر از شهادت ایشان دادند و امروز تجلی آن را در اربعین می بینیم و این حرارت علی رغم خواست دشمنان خاموش نمی شود.

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: ما اعتقاد داریم این مسیر تمرینی برای اعلام آمادگی برای ظهور است. مردم حاضرند همه چیز خود را در راه امام حسین(ع) بذل کنند. این راه انشاالله منتهی به ظهور می شود. هر صبح و شام باید منتظر این لحظه باشیم.

وی افزود: واژه وقف را وقتی کسی می شنود یاد روضه سیدالشهدا(ع) می افتد و این نشان از این دارد که ما همواره نشان خادمی امام حسین(ع) را داشته ایم و از خدا می خواهیم این افتخار را از ما نگیرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برنامه اربعین را اگر از دور ببینید فکر می کنید همایشی است که انواع و اقسام پذیرایی صورت می پذیرد البته اینطور است اما این سفر ، سفر تحمل سختی هاست. موکب داران شاید در این مدت شبی یکی دو ساعته بیشتر نمی خوابند اما همواره از خدا می خواهند این خدمتگذاری را از آنها نگیرد زیرا معتقدند  امام حسین(ع) آنها را قبول کرده و اجازه داده در این دستگاه خدمتگذار باشند.

وی تصريح کرد: در اربعین پیشرو از امامزادگان و امنای موقوفات و همکاران اوقاف همه برای خدمتگذاری پیشقدم هستند و بیش از ۳۰۰ موکب در مرزها و اعتاب برگزار می شود از شما موکب داران درخواست داریم که اقدامات با هماهنگی صورت پذیرد و اگر قرار است تجهیزات ارسال شود با دبیرخانه و ستاد اربعین ارتباط برقرار کنند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: مواکب از ۱۰ صفر ارائه خدمت می دهند و تا سه روز پس از اربعین ارائه خدمات ادامه دارد. بحث امنیتی و بهداشتی در باید نظر گرفته شود. برنامه بدرقه زوار در امامزادگان در شهرها فضاسازی می کند. اگر  پنج میلیون زائر داشته باشیم بخش عظیمی از این سفر محروم شده اند و همراهی و بدرقه زوار موجب می شود تا افرادی که از این سفر  محروم شده اند از این فضا بهره مند شوند. برنامه جاماندگان در شهرها با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود و فضایی برای دلدادگان امام حسبن(ع) ایجاد می شود تا جان و دل خود را با حال و هوای عتبات مقدس پیوند دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

تولید ماهی پرورشی سازمان اوقاف در بوشهر به ۳ هزار تن افزایش یافت

خواندن مطلب بعدی ←

اربعین امسال پررونق تر از هرسال باید اتفاق بیافتد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =