نخستین مجوز تبدیل به احسن اراضی روستایی وقفی برای همدانی‌ها صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با پیگیری‌های لازم همدان نخستین استانی است که  مجوز تبدیل به احسن اراضی روستایی وقفی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای آن صادر شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی در جلسه اجرای تبدیل به احسن اراضی وقفی پنج روستای کبودراهنگ، اظهار کرد: در اجرای طرح تبدیل به احسن اراضی وقفی روستایی رویکرد ما گره گشایی از مشکلات مردم و همراهی همه جانبه با روستائیان و صاحبان اراضی وقفی است.

وی افزود: با توجه به اینکه اراضی پنج روستای شهرستان کبودراهنگ وقفی است، در اجرای این مجوز پیشنهاد می دهیم که اراضی سهم موقوفه را یک‌جا به دهیاری ها بفروشیم یا در همان روستا به اندازه سهم اوقاف زمینی را  به اوقاف بدهند.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه باید هر روستا نقشه‌های شمیم داشته باشد، تصریح کرد: روستاهای اورقین، حاتم آباد، داق داق آباد، مسجدین و علیصدر روستاهای دارای اراضی وقفی هستند.

فرماندار کبودراهنگ نیز اظهار کرد: با توجه به صدور مجوز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تبدیل به احسن اراضی پنج روستای این شهرستان فرصت خوبی است که اعضای شوراها و دهیاران این روستاها از این موضوع به نحو مطلوبی برای حل مشکل چندین ساله این روستاها استفاده کنند.

مسلم غلامی پیگیری موضوعات و گره گشایی از مشکلات مردم در بخش‌های مختلف را وظیفه تمامی خادمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: حل مشکلات چندین ساله اراضی اوقافی روستایی این شهرستان از مواردی بوده که رضایت خدا و مردم را در پی دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

خط بطلان دادستان عمومی و انقلاب قزوین بر اتهامات وارده علیه رئیس سازمان اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار مسئول مواکب سامرا و بلد سازمان اوقاف با مقامات عراقی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =