توزیع نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان محروم از محل عواید موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال‌تحصیلی جدید، ۹ هزار بسته نوشت‌افزار با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب طرح «مهر تحصیلی» و در راستای اجرای نیت واقفان بین دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت استان توزیع می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام حسین مهدیان اظهار کرد: این بسته‌ها شامل کیف و نوشت افزار تولیدشده در مجموعه‌های وابسته به اوقاف است که به ۵۶۰ دانش‌آموز نیازمند در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه اهدا می‌شود.

وی افزود: طرح مهر تحصیلی هرساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت اجرا و براساس اهداف آن تلاش می‌شود حتی یک دانش‌آموز از تحصیل محروم نمانده و یا در روند تحصیل خود دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: ترغیب، ترویج و تشویق فرهنگ وقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم گلستان، ضروری و اقدامی خداپسندانه بوده و باید با اطلاع رسانی درست آثار ناشی از برکات وقف در جامعه تبیین شود.

مدیرکل اوقاف گلستان گفت:طرح مهر تحصیلی در استان گلستان از اوایل دهه ۹۰ در راستای رویکرد سیاست حمایتی اوقاف برای کمک به دانش آموزان نیازمند و محروم همزمان با سراسر کشور آغاز و تاکنون همزمان با سراسر کشور در سال تحصیلی جدید در استان اجرایی شده است.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف، ۴۰۲ هزار دانش‌آموز دارد که تحصیل این عده در سه هزار مدرسه بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

→ خواندن مطلب قبلی

حضور رئیس جمهور در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند

خواندن مطلب بعدی ←

عملکرد سازمان اوقاف در اربعین 1402 تشریح شد/ قرارگاه دائمی اربعین تشکیل می شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + پنج =