زمین‌های موقوفه عراق در اختیار موکب‌های حسینی قرار گیرد

مسئول موکب امامزاده محمد (ع) آران و بیدگل گفت: زمین‌های موقوفه کشور عراق برای برپایی موکب‌های حسینی در نظر گرفته شود تا موکب داران مجبور نباشند اجاره‌های زیادی را پرداخت کنند.

علیرضا جلوداری، با بیان اینکه موکب امامزاده محمد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین موکب شهرستان آغاز کرده است، اظهار داشت: ما کار خود را با سفر به کربلا با کمترین بضاعت با چند عدد پیک نیک و دیگ و چای و عرقیات آغاز کردیم. در آنجا ارتباطاتی برقرار شد و موجب شد سال‌های بعد هم به این سفر ادامه دهیم و هر سال خدمات رسانی بهتری ارائه کنیم.

وی با اشاره به امکانات این موکب در حوزه اسکان و پذیرایی از زوار اضافه کرد: این موکب روزانه ظرفیت پذیرایی از ۲۵ هزار نفر را دارد. امکان پذیرایی از ۱۰ هزار نفر را در وعده صبحانه داریم. ظرفیت اسکان موکب ۸۰۰ نفر است و به صورت ۲۴ ساعته با شربت، چای و نبات و عرقیجات از زائران پذیرایی می‌کنیم.

جلوداری عنوان کرد: از سال ۱۳۹۴ تا امسال در عمود ۲۸۵ فعالیت داشتیم. امسال به عمود ۴۹۵ منتقل شدیم و یا اجاره یک ساختمان اقدام به خدمت رسانی به زوار امام حسین کردیم. سال گذشته تمرکز خدمت موکب تأمین نوشیدنی بود، امسال هم امکان اسکان و هم پذیرایی برای زائران وجود دارد و در هر وعده غذایی می‌توانیم از دو هزار نفر پذیرایی کنیم و موکب نیز نسبت به سالهای گذشته مجهزتر شده است.

وی تصریح کرد: در بحث مادی انتظار حمایت بیشتر از سوی خیران و نهادهای دولتی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه داریم. امسال چند جلسه قبل از آغاز مراسم اربعین از سوی سازمان اوقاف برگزار شد. از جمله اقداماتی که سازمان اوقاف می‌تواند انجام دهد این است که با تعامل با اوقاف عراق زمین‌های وقفی را تهیه کند و در اختیار مواکب قرار دهد که موکب داران مجبور نباشند هزینه‌های بسیار برای خرید زمین متحمل شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

انتشار فراخوان دریافت ایده با موضوع مسابقات قرآن ایران

خواندن مطلب بعدی ←

فعالیت مواکب ۱۰گانه اوقاف در کرمانشاه ادامه دارد/توزیع روزانه 20 هزار پرس غذا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − یک =