۴۲۲ پرونده برای احیای حقوق موقوفات در زنجان تشکیل شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۲ پرونده در محاکم قضایی استان برای احقاق حقوق موقوفات تشکیل شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام مختار کرمی ناآشنایی مردم به مقررات را یکی از دلائل افزایش این پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تشکیل پرونده‌ حقوقی آخرین اقدام اوقاف است، افزود: تلاش می‌شود استیفای حقوق موقوفات با تعامل و گفت‌وگو انجام گیرد.
وی ادامه داد: این پرونده‌ها شامل موضوع‌های مختلفی مثل جلوگیری از تصرف و تعرض به موقوفات، الزام به تنظیم اسناد اجاره، مطالبه خسارت، خلع ید از متصرفان موقوفات و دریافت حق و حقوق موقوفات بوده که در محاکم قضایی استان در جریان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: کارشناسان حقوقی اوقاف استان و شهرستان‌ها در حال پیگیری مستمر این پرونده‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بر اساس قانون هستند تا از پایمال شدن هرگونه حق و حقوق موقوفات جلوگیری شود.
کرمی از وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در قالب ۳۱ هزار رقبه در این استان خبر داد و افزود: ۵۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع)، ۱۸ درصد مربوط به سلامت و مابقی نیز مربوط به سایر بخش‌هاست.

→ خواندن مطلب قبلی

یک‌هزار و ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم برخوردار قمی توزیع شد

خواندن مطلب بعدی ←

تقدیر جامعه قرآنی کشور از سخرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =