در مراسم بزرگداشت سالروز وقف موقوفه مرحوم شرف النسا مطرح شد؛
تعامل با مردم و پیشبرد اهداف شهری در اولویت برنامه‌های سازمان اوقاف قرار دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم از موارد اوقافی با کاربری های مختلف استفاده می کنند و در برنامه های سازمان اوقاف، تعامل و همکاری با مردم و پیشبرد اهداف شهری در این منطقه همیشه مد نظر بوده و مسئولین نیز تعامل خوبی داشتند تا به نحو شایسته از موقوفات بهره برداری شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در حاشیه برگزاری آیین بزرگداشت صدوسی و نهمین سال وقف موقوفه شرف النسا در تالار بزرگ شهر پردیس به خبرنگاران گفت: برنامه ای که امروز در پردیس برگزار شده به مناسبت بزرگداشت سالروز وقف موقوفه مرحوم شرف النسا است که با حضور ائمه جماعت دماوند، آبسرد ، رودهن و پردیس و معاونان اداره اوقاف برگزار شده است.
وی ادامه داد: موقوفه شرف النسا در منطقه شمال شرق تهران قرار دارد و بخش قابل توجهی از اراضی را در بردارد که توسط بانو شرف النسا برای نیت های خیرخواهانه مانند برگزاری عزاداری سید الشهدا ع ، حمایت از حوزه های علمیه و نشر معارف اسلامی را وقف شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد: مردم از موارد اوقافی با کاربری های مختلف استفاده می کنند و در برنامه های سازمان اوقاف تعامل و همکاری با مردم و پیشبرد اهداف شهری در این منطقه همیشه مد نظر بوده و مسئولین نیز تعامل خوبی داشتند تا به نحو شایسته از موقوفات بهره برداری شود.
عادل با اشاره به برنامه های برگزار شده در هفته وقف توضیح داد: تجلیل از خیرین و یاوران وقف در طی هفته وقف به منظور تشویق ، ترویج و توسعه فرهنگ وقف، برگزاری نشست های تخصصی در موضوعات مختلف در کشور ،افتتاح چند طرح و پروژه کلنگ زنی بخشی از برنامه های برگزار شده در هفته وقف بود.
وی ادامه داد: بقاع متبرکه و امام زادگان ع یکی از موضوعاتی است که سازمان اوقاف وظیفه دارد با کمک هیات امنا و خادمین، آنها را مدیریت کند وبرنامه های متنوعی برگزار شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف توضیح داد: امامزادگان پایگاههای فرهنگی و اجتماعی هستند در کشور بیش از ۸ هزار امامزاده داریم که در بیش از ۲ هزار امامزاده با عنوان پایگاه فرهنگی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برگزار می شود.
وی ادامه داد: کلاسهای سبک زندگی ، آموزش های قرآنی و احکام که در امامزاده ها برگزار می شود با هر تفکر وسطح معرفتی با توجه به ارادت و علاقه به امامزادگان ع مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: مراکز افق را برای توسعه فعالتیهای اجتماعی در امامزادگان ع تشکیل دادیم و اعزام مبلغان بخش دیگری از برنامه های سازمان اوقاف در مناسبتهای مذهبی است ودر طی سال گذشته ۱۵ هزار نفر دوره توسط مبلغان در امامزاده ها ع و مناطق محروم برگزار شده است.
عادل از راه اندازی و فعالیت موکب ها توسط سازمان اوقاف خبرداد و اظهار داشت: در ایام اربعین سازمان اوقاف ۳۶۰ موکب در مرزها و در مسیر تردد زوار و در اعتاب مقدس از محل موقوفات وکمکهای خیرین راه اندازی و خدمات رسانی داشتند.
حجت الاسلام سید محمدآقامیری با بیان اینکه مشکل آب موقوفه شرف النسا کرشت پردیس با ساماندهی اراضی مرتفع می شود، گفت: موضوع آب در اراضی موقوفه روستای کرشت و شهر پردیس مشکلاتی دارد که دلیل اصلی آن ساماندهی نشدن اراضی موقوفه است .
وی ادامه داد: با همراهی مسئولان کشوری؛استانی و شهرستانی به نقطه ساماندهی نزدیک شدیم و در این راستا اگر ساماندهی ارضی صورت بگیرد قطعا زیرساخت لازم برای رفاه مردم ایجاد می شود.
امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس با اشاره به هدف برگزاری همایش توضیح داد: این همایش با حضور ائمه جماعت از شرق استان تهران و مدیران ستادی در نهاد وقف از اداره کل و سازمان اوقاف و مسئولان ادارات شهرستان پردیس برای تعامل بیشتر برای رفع مشکلات موجود برگزار شد.
امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس ادامه داد: مساحت موقوفه شرف النسا حدود یک هزار و ۶۷۰ هکتار سند دارد که پس از رفع مشکل تعارض با منابع طبیعی، مشکلات موجود در موقوفه برطرف خواهد شد.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

«شنبه‌های آموزشی» برگزار می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

دوره آموزشی ویژه خادمان بقاع متبرکه کشور در مشهد برگزار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + پانزده =