حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:
اتصال به قرآن، راه رسیدن به بهشت است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین مجمع قاریان ممتاز نوجوان کشور با تاکید بر اینکه باید رابطه‌مان را با خدا قوی کنیم، گفت: هر آیه قرآن نور است، اگر به نور متصل شویم، بهشت که خود نور است بدست می آید.

به گزارش رسامدیا، دومین مجمع قاریان ممتاز نوجوان کشور، امروز ۲۵ شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده معزز ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، احمد ابوالقاسمی، قاری و پیشکسوت قرآنی کشور، حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی قرآن کریم و نخبگان قرآنی نوجوان کشور با عنوان بزرگداشت شهدای غزه بالاخص کودکان و نوجوانانی که این روزها مظلومانه به شهادت می‌رسند در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
مراسم با قرائت آیاتی از کلام وحی توسط احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی قرآن کریم و تلاوت دسته جمعی سوره حمد آغاز شد.
مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز در دومین مجمع قاریان نوجوان کشور، پدرها و مادرها شاهد تلاوتهای زیبای فرزندان خود هستند، اظهار کرد: نوجوانان از سراسر کشور در این مراسم حضور دارند و بدون شک این جمع، طلایه داران مسابقات قرآن در آینده خواهند بود.
وی همچنین به ذکر خاطره ای در زمینه تلاوت قرآن پرداخت و گفت: بزرگترین افتخار من در زمینه فعالیتهای قرآنی کسب رضایت پدر و مادرم است.
در ادامه تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حمید شاکرنژاد، زینت‌بخش این مراسم بود و پس از آن گروه کریمه اهل بیت به اجرای برنامه مدیحه سرایی پرداختند. اجرای فرازخوانی و جمع خوانی قرآن از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک به اساتید و نوجوانان حاضر در مراسم و خانواده آنها از امتداد این جلسات همراه با برگزاری مسابقه و اعطای جوایز به برترینها خبر داد.

وی با اشاره به وقایع غزه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین گفت: وقتی کودکی را مشاهده می‌کنیم که بر خرابه های غزه نشسته و می گوید آمریکا، شما خدا را نمی شناسید ولی ما خدا را داریم، اینجا سرزمین پیامبر(ص) است و شما نمی توانید ما را از این سرزمین بیرون کنید، نشان از تربیت قرآنی دارد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره نسا که می‌فرماید: “وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ولا تهنو”؛ (نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید؛ که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند. و خدا دانا و حکیم است (و امیدواران را محروم نمی‌سازد))، اظهار کرد: زمانی دشمنان امید داشتند سرزمین اهل بیت(ع) را در ایران نابود کنند، اما امروز شرق و غرب توجه عجیبی به ایران دارند و کشورها برای ارتباط با ما از یکدیگر سبقت می گیرند. کشور ما با قرآن عزت پیدا کرد. زمانی ساده ترین تسلیحات را نداشتیم، امروز دشمن توان مقابله با ما را ندارد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: غزه وسعت بسیار کمی دارد و آمریکا به عنوان ابرقدرت با آنها به جنگ برخاسته، خداوند وعده داده اگر استقامت کنید شهد شیرین پیروزی را می چشید، فقط باید رابطه مان را با خدا قوی کنیم. هر آیه قرآن نور است، اگر به نور متصل شویم، بهشت که خود نور است بدست می آید.
وی افزود: غزه تاکنون پیروز است و مردم این سرزمین به مقاومت خود ادامه دهند به نتیجه می رسند و حتی اگر همه آن‌ها شهید شوند باز هم پیروزند. در دنیا هیچکس از آمریکا نمی ترسد. آمریکا اکنون با گروه‌های مسلمان در حال جنگیدن است و شهدایی که مسیر خود را از قرآن گرفته اند امروز تعیین کننده مسیر هستند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: قدر انقلاب اسلامی را بدانید. خدا را شاکریم که رهبری حکیم و فرزانه داریم که جهان را راهبری می کند. ماجرای غزه نیز تمام می شود و سیاهی به روی دشمن می ماند.

→ خواندن مطلب قبلی

هم‌افزایی برای توسعه جلسات تلاوت و استماع قرآن با رویکرد جدید

خواندن مطلب بعدی ←

یهودیت و صهیونیست دو مقوله جدا از هم است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پانزده =