امامزاده سیدحسین(ع) شیرود قطب گردشگری ـ مذهبی مازندران/میزبانی از زائران خارجی

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) شهر شیرود گفت: آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) از امامزادگان سطح یک کشوری است که هرسال و در فصول مختلف پذیرای تعداد زیادی از زائران از اقصا نقاط مختلف کشور است و حتی شاهد حضور زائرانی از کشورهای عربی نیز هستیم.

به گزارش رسامدیا، یکی از بزرگ‌ترین و جلیل‌القدرترین امام‌زاده‌های مازندران، امام‌زاده سیدحسین(ع) واقع در شهر شیرود است، که دل‌های مجاورین و زائران از سراسر ایران و جهان را متوجه خود ساخته است.
بارگاه مطهر از طرف شمال به فاصله 150 متری نوار ساحلی دریای خزر و از جنوب به کوه‌های سرسبز هزار و 500 متر و از غرب به رامسر، چابکسر و از شرق به شهرستان زیبای تنکابن پایتخت مرکبات کشور متصل می‌‌شود.
قرار گرفتن بارگاه ملکوتی سیدحسین(ع) در مسیر زائران امام رضا(ع) که آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندران و گرگان تا خراسان رضوی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این آستان است و به‌گونه‌ای که خیل زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بعد از عرض زیارت آن حضرت به این آستان مقدس می‌آیند.
از دیگر ویژگی‌های این بارگاه ملکوتی وجود گلزار شهدای جنگ تحمیلی در محوطه بقعه است که یکی از چهره‌های شاخص مدفون در این مزار، عقاب تیزپرواز آسمان، خلبان شهید علی‌اکبر قربان شیرودی، مالک اشتر زمان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف این شهید فرمودند: شیرودی اولین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم.
قرار گرفتن آستان مقدس سیدحسین(ع) در غرب مازندران توانسته به‌عنوان قطب فرهنگی پذیرای گردشگران مذهبی و تفریحی باشد.

قاسم ستوده ئیان، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) شهر شیرود که در سنوات گذشته به‌عنوان منتخب مدیران اجرایی و هیئت امناء بقاع در سطح کشور معرفی شده است  از تشکیل کلاسهای مختلف از قبیل طرح نشاط معنوی، سبک زندگی اسلامی، خلاقیت، برپایی نماز جماعت، ایستگاه مشاوره، وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری کلاس قرآن ویژه خانواده ها و …. در این آستان مقدس خبر داد و گفت: آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) از امامزادگان سطح یک کشوری است که هرسال و در فصول مختلف پذیرای تعداد زیادی از زائران از اقصا نقاط مختلف کشور است و حتی شاهد حضور زائرانی از کشورهای عربی نیز هستیم.

وی اظهار کرد: به واسطه نذوراتی که در داخل ضریح جمع آوری کردیم متوجه شدیم افرادی از کشورهای عربی در این آستان مقدس حضو پیدا کرده اند و به واسطه ارادتی که مردمان کشورهای مختلف مانند عراق، عمان، پاکستان و… به این آستان مقدس دارند، پرچم های این کشورها را در این آستان به نمایش گذاشته شده است. در ایام تابستان تقریبا همه روزه شاهد ورود یک اتوبوس زائر عراقی هستیم.
ستوده ئیان عنوان کرد: برنامه های شاخص این آستان از آغاز سال با طرح آرامش بهاری شروع می شود و طرح هایی مانند ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی که در محرم هرسال همراه با دسته روی هیئات مذهبی اجرا می شود تاکنون از استقبال خوبی از سوی مخاطبان برخوردار بوده است و پوشش خبری مناسبی نیز از این مراسم انجام می شود.
وی افزود: در قالب طرح آرامش بهاری، زائرسرای آستان پذیرای روزانه یک هزار مهمان نوروزی است که البته این مکان نیاز به اعتبار برای بازسازی و مرمت دارد.
مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) شهر شیرود با اشاره به طرح قرار دوازدهم که در قالب اقدامات فرهنگی در این آستان اجرا می شود، گفت: با توجه به دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص طرح قرار دوازدهم، در این آستان بر اساس درآمد خود با کمک خیرین، اقلام و بسته های معیشتی را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم. البته این اقدام در مرکز افق که قبلا تشکیل شده بود انجام می شد و مواد غذایی در قالب بسته های معیشتی تهیه می شد و بین نیازمندان همجوار امامزاده پخش می شد.
وی بیان کرد: به مناسبت ایام شهادت ائمه معصومین(ع) و ولادت‌ها، برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع در آستان برگزار می شود. به عنوان مثال در ایام دهه کرامت هرسال با هماهنگی کانون خدمت رضوی شهرستان، پرچم متبرک به آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به بقعه متبرکه امامزاده سید حسین(ع) آورده می شود و سپس این پرچم متبرک در سطح شهرستان گردانده می شود.

ستوده ئیان با بیان این که این آستان مقدس از سه جنبه اجتماعی، معنوی و سیاسی برخوردار است، با اشاره به وجود گلزار شهدای جنگ تحمیلی در محوطه بقعه ویکی از چهره‌های شاخص مدفون در این مزار، سردار رشید اسلام سرلشکر شهید علی‌اکبر قربان شیرودی، گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات خوبی به کمک استانداری در جهت بازسازی این آستان مقدس انجام شده و وزیر کشور و وزیر مسکن راه و شهرسازی در این محل حضور پیدا کردند. اقدامات عمرانی خوبی در کنار اقدامات جاری در این آستان انجام شده که از جمله این اقدامات می توان به تجهیز آستان به سیستم هشدار الکترونیک و دوربین مداربسته اشاره کرد. از نظر حفاظت فیزیکی دیوارکشی انجام شده و درواقع این محل علاوه بر زیارتگاه، یک پارک معنوی به شمار می آید.
وی عنوان کرد: سعی می کنیم اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده در این آستان مقدس در فضای مجازی اطلاع رسانی شود. در مراسم گرامیداشت شهید شیرودی رسانه‌ها حضور فعال داشتند و در طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم امسال 27 هیئت در این آستان حضور داشتند و خوشبختانه پشتیبانی خوبی از سوی نیروی انتظامی در برقراری امنیت صورت می پذیرد.
مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) شهر شیرود تصریح کرد: به دنبال این هستیم که آستان درآمد پایدار داشته باشد و به این ترتیب مسائل مالی را مرتفع کنیم. ساختمانی برای طرح شمیم خدمت در نظر گرفته ایم که با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

→ خواندن مطلب قبلی

مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف ۹ آذر در بجنورد آغاز می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

هم‌افزایی برای توسعه جلسات تلاوت و استماع قرآن با رویکرد جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =