درمانگاه موقوفه نوریان فعالیت خود را از سرگرفت/خدمت رسانی اوقاف به نیازمندان با ارزان‌سازی هزینه درمان

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاح درمانگاه خیریه نوریان نوریان گفت: علم پزشکی در حال پیشرفت است و ما در سازمان اوقاف و امور خیریه از جریان تولید دارو و درمان و تجهیزات پزشکی، از دانش بنیانها در این چند سال حمایت کرده ایم تا بتوانیم در ارزان سازی تجهیزات عمل جراحی و نیازهای درمانی نیازمندان کمک کنیم.

به گزارش رسامدیا، قدمت تاریخی و پیشینه تأمین درمان مردم توسط بیمارستان‌ها و مراکز خیریه نشان دهنده این است که این مراکز سهم بسزایی در نظام سلامت داشته و دارند. مجموعه خیریه نوریان، یکی از موقوفات درمانی قدیمی شهر تهران است که تاکنون در این مرکز درمانی در بخش‌های مختلف خدمات بی شماری به مردم  ارائه شده است.
به گفته حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه این درمانگاه تا سال 1398 فعال بوده و سپس بنابه دلایلی تعطیل شده و سال 1400 که سازمان اوقاف از تعطیلی این درمانگاه مطلع می شود در صدد احیای این مرکز بر می آیند، پس از طی مراحل قانونی این مرکز در سامانه مربوطه سازمان اوقاف ثبت می شود و شناسه اختصاص می یابد و پس از آن اقدامات مربوط به مجوزها و تعمیرات در دستور کار قرار می گیرد.
وی از حضور شبانه روزی پزشکان در این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: همسایه ها در این محل پی گیر راه اندازی این مجموعه درمانی بودند و مقرر شده است بخشی از منافع این درمانگاه برای درمان نیازمندان به صورت رایگان اختصاص یابد.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاح این درمانگاه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: مراکز درمانی یکی از بخش های مهمی است که تصدی آن بر عهده سازمان اوقاف قرار دارد و یکی از مراکز درمانی که در تهران دوباره شروع به فعالیت کرده همین درمانگاه نوریان است. این درمانگاه تعطیل بود و بعد از بازسازی و مشاوره با برخی پزشکان و متخصصان دوباره فعال شده است. انشاالله مردم منطقه از این درمانگاه بهره ببرند و ما هم از این خدمت رسانی سربلند باشیم.

وی اظهار کرد: نیات دارو و درمان از اهمیت فوق العاده ای برخودار است. در سردر برخی بیمارستانها نوشته شده که ویژه بیماران محتاج و بی بضاعت که در این مراکز به نیازمندان به صورت رایگان خدمات ارائه می شود.  
حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: علم پزشکی در حال پیشرفت است و ما در سازمان اوقاف و امور خیریه جهت حمایت وقف از جریان دارو و درمان و تجهیزات پزشکی، از دانش بنیانها در این چند سال حمایت کرده ایم و سامان خوبی پیدا کرده اند. به عنوان مثال موقوفه ای در شیرا در زمینه تولید ایمپلنت های فک و صورت و ستون فقرات فعالیت می کند. انشاالله این اقدامات با تولیدات در زمینه پروتز ادامه پیدا می کند. این مجموعه سامان پیدا کرده و کارخانه مجهزی است که در بخش درمان ایفای نقش خوبی می کند و برای ارزان سازی این کالا کمک خواهیم کرد.
وی افزود: مجموعه دیگری در زمینه تولید تجهیزات عمل های جراحی مانندعمل جراحی قلب باز در غرب تهران با عنوان موسسه تپش فعالیت می کند که تاکنون 10 مجوز برای تولید 10 تجهیزات پزشکی گرفته و 10 مجوز دیگر در مرحله صدور پروانه قرار دارد. انشاالله با همکاری وزارت بهداشت و درمان اتفاقات خوبی می افتد تا بتوانیم در ارزان سازی تجهیزات عمل جراحی و نیازهای درمانی نیازمندان کمک کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: اخیرا با مجموعه های دیگری در زمینه درمان سرطان همکاری می کنیم که گزارش آن بزودی ارائه خواهد شد. در این مجموعه دستگاه هایی برای درمان بهتر و زودتر بیماران سرطانی اختراع شده است. انشاالله مردم این خدمات خیر وقف را بیشتر احساس کنند و خودشان در این زمینه راغب باشند.
وی گفت: قریب 1800 عرصه داریم که یا تنها عرصه وقف درمان است و یا عرصه و اعیان وقف است و یا اعیان وقف درمان شده است و داروخانه و مراکز آزمایشگاهی خیریه نیز به صورت محدود وجود دارد. زمین های موقوفه با نیت درمانگاه و بیمارستان وجود دارند که هنوز عرصه بارگذاری ساختمانی نشده و در صددیم برای آنها برنامه ریزی کنیم.
حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: همکاری خوبی بین مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت شکل گرفته از این همکاری تشکر می کنیم هرچند موضوعاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود و تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

→ خواندن مطلب قبلی

سرمایه موقوفات به سمت رونق دانش بنیان ها سوق داده می شود/وقف می تواند کلید دانشی شدن جامعه باشد

خواندن مطلب بعدی ←

صندوق وقف از طرح های اشتغالزایی حمایت می کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 5 =