حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:
قرار دوازدهم سبقت‌گیرندگان به امر خیر را دور هم جمع می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرار دوازدهم، قراری است که سبقت گیرندگان به امر خیر را دور هم جمع کنیم، گفت: این دفعه قرار دوازدهم به بهانه کمک نقدی و جنسی به مردم مظلوم غزه برگزار می شود تا با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به مردم مظلوم غزه کمکی ولو اندک برسانیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نهمین اجرای قرار دوازدهم که امروز 12 آذرماه در امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر غزه گفت: دشمن در یک جغرافیای محدود، مردم مظلوم را به خاک و خون می‌کشد و به گمانش پیروز ظاهری است، ولی ما امید به قدرت الهی داریم و خداوند را شاهد می‌گیریم که از هیچ کوششی برای دفاع از مظلومان فروگذار نمی‌کنیم، در روایات آمده است: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست. آیات بسیاری در قرآن کریم آمده است که به ما این مسأله را تفهیم می کند.
وی اظهار کرد: یکی از بال‌های مهم رساندن انسان به بهشت، کمک به دیگران است. هرجا در قرآن «آتُواْ الزَّکَاةَ» می بینید مفهومش همین است. قرار دوازدهم قراری است که سبقت گیرندگان به امر خیر را دور هم جمع کنیم و مجموعه خدمت رسانی کنند. این دفعه قرار دوازدهم به بهانه کمک نقدی و جنسی به مردم مظلوم غزه برگزار می شود که با همکاری سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به مردم مظلوم غزه کمکی ولو اندک برسانیم و بگوییم ما در غم شما شریک هستیم و دل ما در درنج است. این یک تابلویی باشد برای اینکه به نام و یاد مردم غزه صبح و شام خود را عجین کرده ایم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: گذشته قرار دوازدهم، بس رفیع است. طبق آمار طی شش ماه قرار دوازدهم، شصت و نه هزارو 366 هزار بسته معیشتی توزیع شده است. از مشارکتها 148 هزار و 215 بسته معیشتی توزع شده و در جمع دویست و هفده هزار و 581 بسته معیشتی با کمک مردم خدوم و خیرین و کمک بقاع و موقوفاتی که انطباق نیت دارند به این مهم اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد عزم و اراده مردم برای کمک به دیگران است. روایت «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» جنبه تحریکی دارد که مسلمانان بدانند اگر کمک به دیگران نکنند فقط نام اسلام را یدک می کشند. اصل اسلام کمک به دیگران است. آیات بسیاری در این زمینه داریم. «کونوا انصار الله»؛ دین خدا به نصرت مسلمانان است. روزی ایران را از طاغوت نجات دادیم و روزی دیگر با طاغوت اکبر که به کشور حمله کرد مقابله کردیم و روزی در منطقه با کشورهای مستکبر و نظام سلطه مواجه شدیم. همه درگیری ها یک طرف انقلاب اسلامی است که برای دفاع از بشریت مظلوم قیام کرده است. امام(ره) وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، فرمودند: (ما با دو مجموعه ارتباط برقرار نمی کنیم، یکی آپارتاید و دیگری صهیونیسم، چون اینها را به ناحق می دانیم) امروز خوشبختی انقلاب اسلامی این است که آپارتاید در ظاهر رفته و امروز آفریقای جنوبی اعلام می کند که رابطه مان را با صهیونیست بخاطر ظلم‌هایی که می کنند قطع می کنیم و این قطع ارتباط جهانی شده و آنها فکر می کردند که جهان را دو دسته می کنند، یک دسته به نفع صهیونیستها و یک دسته علیه آنها، اما امروز مشاهده می کنند بیش از 85 درصد مردم جهان در مقابل صهیونیست و ظلمش مقابله می کنند.
حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: امروز ثمرات مقاومت مردم غزه اینقدر زیاد است که ما به برخی می توانیم اشاره کنیم. یکی از آنها اینکه هیمنه استکبار شکسته و مردم تمرین مقاومت می کنند و نکته بعد اینکه صهیونیستها خودشان نابود شدند، یعنی جریانی که می خواست اعلام کند قدرت در دست من است در فلسطین جریان طوفان الاقصی را تجربه کرد. همچنین برخی رؤسای جمهور ابراز کرده اند که صهیونیست و آمریکا قدرت مقابله با انقلاب اسلامی را ندارند چون استقامت در ایران و قدرت توسعه امنیت در فرامرزهای ایران اینقدر قدرتمند عمل کرده است که دشمن توان مقابله را ندارند.
وی افزود: علت مقاومت عقب راندن دشمن است. در قرآن آمده است: «وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ»؛ شما در پی جویی دشمن سستی نکنید، اگر شما صدمه دیدید او هم صدمه دیده و شما ویژگی دارید که به خدا امید دارید و این نکته را از زبان کودک فلسطینی این روزها شنیدیم که خطاب به سران رژیم صهیونیستی می گوید شما زمین و آسمان را بر ما بستید اما ما خدا را داریم و به خدا امید داریم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: شهیدان راه مقاومت و مبارزه با استکبار، شهیدان بلندمرتبه هستند که با یاد خدا و آیات قرآن به این منزلت می رسند. انشالله مسیر مقاومت را همچنان که از صدر انقلاب تاکنون داشته ایم ادامه دهیم. اینها بهانه است که بگوییم ما تابلوی مقاومت را می بیینم و راه را گم نکرده‌ایم. امامزادگان مهد پرچم‌داری خاندان عصمت و طهارت و مهد شعارهای مهم این خانواده هستند. انشالله این مسیر را به فرزندانمان یاد دهیم و این حمایت را استمرار بخشیم تا اضمحلال رژیم صهیونیستی که دور نخواهد بود.

→ خواندن مطلب قبلی

ضبط مقدماتی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

خواندن مطلب بعدی ←

برترین های بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن در بجنورد معرفی شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =