کسب رتبه برگزیده توسط بنیاد فرهنگی البرز در نخستین دوره «جایزه ملی فناوری ایران»

بنیاد فرهنگی البرز در نخستین دوره «جایزه ملی فناوری ایران»، به پاس فعالیت ارزشمند و ارائه راهکارهای نوآورانه در بسترسازی فناوری و کسب و کار، موفق به کسب رتبه برگزیده در بخش «خیّرین حامی فناوری» شد.

به گزارش رسامدیا، آیین اعطای این جایزه همزمان با مراسم اختتامیه یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳)، عصر جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش های بین المللی تبریز (خاوران) با حضور مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت عتف، وزارت صمت، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از فناوران از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

در این مراسم، هیأت داوران جشنواره ملی فناوری ایران‌، بنیاد فرهنگی البرز را در بین خیّرین سراسر کشور به‌عنوان برگزیده خیّر حامی فناوری انتخاب کرده و به پاس حمایت‌های این بنیاد از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، جایزه ملی فناوری ایران (جمفا) توسط دبیرخانه رینوتکس و وزارت صمت به این بنیاد اعطا گردید که این جایزه توسط دکتر حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز دریافت شد.

ارشدی در هنگام تقدیر از بنیاد فرهنگی البرز، ضمن ایراد سخنانی برای حاضران در سالن درخصوص قدمت وقف ارزشمندی که در شهر تبریز و موقوفه ربع رشیدی صورت گرفته گفت: سابقه وقفی نیز که ۶۱ سال پیش در بنیاد فرهنگی البرز صورت پذیرفته، نشان از توجه و اهتمام جامعه ایرانی به کار خیر و حمایت از نخبگان است که باید به آن مباهات نمود.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت بنیاد فرهنگی البرز افزود: در شصت و دومین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، از فناوران حاضر در این نمایشگاه دعوت می‌کند تا با ثبت‌نام در فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز ۱۴۰۳، توانایی فناورانه خود را به محک آزمایش بسپارند تا در صورت انتخاب نهایی، مفتخر به کسب قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور شوند.

دبیرکل جایزه البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که تعدادی از منتخبین جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش فناوران، از برندگان جایزه رینوتکس ۲۰۲۳ باشند.

گفتنی است، «جایزه ملی فناوری ایران» با هدف تجلیل از حامیان و فناوران فعال کشور برای نخستین بار و به همت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و با همکاری وزارت صمت همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) و همچنین اولین جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی (رینوفست)، از ۱۴ الی ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد. جایزه ملی فناوری ایران شامل ۲۷ جایزه در چهار بخش دستگاه‌ها و موسسات حامی فناوری، رسانه‌های حامی فناوری، آموزش، پژوهش در توسعه فناوری و کسب و کار‌های فناور است و شاخص‌های انتخاب در آن از جنس مساله‌محوری و نیاز صنعت بود که جایزه برگزیده بخش خیّرین حامی فناوری، به بنیاد فرهنگی البرز رسید.

بنیاد فرهنگی البرز به عنوان پرچمدار وقف علم و فناوری در دوران معاصر، در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

دولت سیزدهم گام های مؤثری برای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته است

خواندن مطلب بعدی ←

نشست تخصصی «بررسی پیمایش‌های ملی در حوزه نیکوکاری» برگزار می شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =