حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:
انقلاب اسلامی به اراده امام(ره) محقق شد که امت لبیک‌گو داشت/باید به سمت توسعه دیپلماسی دانش بنیان برویم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انقلاب اسلامی به اراده امام(ره) محقق شد و البته این امام، امت داشت و امت لبیک‌گو بود که عالمانی مانند امام(ره) را بر عرش نشاندند و اکنون غربی ها در این فرمول امت و امام می خواهند دخالت کنند، اما این رابطه تضعیف شدنی نیست.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست بصیرتی و معرفتی که چهارشنبه 18 بهمن بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به آیه «فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَى مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُون …» گفت: «مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ» در دو آیه به کار رفته، یکی انتهای سوره صف «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللهِ كَما قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهِ فَآمَنَتْ طائِفَةٌ مِنْ بَني إِسْرائيلَ وَ كَفَرَتْ طائِفَةٌ فَأَيَّدْنَا الَّذينَ آمَنُوا عَلى عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظاهِرينَ»، مضمون این آیه خیلی رفیع است. عیسی بن مریم به حواریون گفت: چه کسی من را یاری می کند؟ حضرت عیسی(ع) تقریبا 34 سال نبوت کردند. از بدو تولد ایشان نبی بودند. اما آن جامعه ایشان را 30 سال بیشتر تحمل نکرد. خواستند ایشان را بکشند، خداوند در قرآن می فرماید: «و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبه لهم» او را به آسمان بردیم.
وی اظهار کرد:عیسی بن مریم تمام وجودش، نطفه اش و تکونش اعجاز بود. «إِنَّ مَثَلَ عِیسی عِنْدَ الله کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ» حضرت عیسی(ع) در شکم مادر با او صحبت می کرد که نگران نباش این تنه خشک درخت، خرما می دهد و آب زیر پایت هم گواراست، بخور و وقتی من بدنیا آمدم به من اشاره کن و من سخن می گویم. آنها می گویند چگونه صحبت می کند فرزندی که در گهواره است؟ و او می گوید: «قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا» این خیلی اعجاز است اما جامعه تحمل نمی کند. حضرت عیسی(ع) سه دهه در این جامعه بود و احساس کرد اینها به راه راست نمی گروند. پس به مردم خطاب کرد «مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ».
حجت الاسلام خاموشی افزود: امام خمینی(ره) کفر و انحراف از معیار حق را در جامعه احساس کرد. ایشان زمانی که صهیونیستها فلسطین را اشغال می کنند در کنفرانس هایی در شهرهای فلسطین که هنوز به تصرف صهیونیست ها درنیامده بود شرکت می کند و حرفهای زیادی می زند. در واقع همه علما وضعیت اسفبار جهان اسلام را می دیدند، اما امام(ره) واکنش نشان دادند و در درس خارج خود اعلام کردند که در زمان غیبت امام معصوم باید ولایت فقیه تثبیت شود. کار ولایت فقیه نشر دین و معارف اسلام است.
وی عنوان کرد: هنگامی که امام(ره) فرمودند: (من دولت تعیین می کنم) با این کار انقلاب را به سمت ایجاد دولت هدایت کرد. امام(ره) فرمودند: (من به پشتوانه این ملت، دولت تعیین می کنم) ملت کسی بود که به امام(ره) لبیک گفت. این همان «مَنْ أَنْصَارِي إِلَى اللَّهِ» عیسی بن مریم است که مردم ورامین و تبریز و … با شهادت خود گفتند ما امام را یاری می کنیم. امام(ره) دست پرورده حوزه و کتب امام صادق(ع) بود و امامی بود که آمد حکومت را بر اساس اسلام بنا کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: دنیا فکر می کرد این دولت دوامی نخواهد داشت و مصیبت های زیادی از اول پیروزی انقلاب تا امروز به ما وارد کردند، چون ما را بی تجربه می دانستند، اما امام(ره) اعتقاد داشتند که اسلام یاوری به نام خدا دارد. امام(ره) خدا باور و معاد باور بودند و معتقد بودند انقلاب اگر داعیه اسلام داشته باشد خدا حفظش می کند. افرادی نیز از این قطار انقلاب پیاده شدند اما انقلاب همچنان رو به جلو پیش می رود.
وی افزود: انقلاب اسلامی به اراده امام(ره) محقق شد و البته این امام، امت داشت و امت لبیک‌گو بود که عالمانی مانند امام(ره) را بر عرش نشاندند. حیات سیاسی امام(ره) از قبل از دهه چهل شروع شد. به انقلاب رسید و در رحلتش مردم سنگ تمام گذاشتند. بنابراین امت امام را ترک نکردند. غربی ها در این فرمول امت و امام می خواهند دخالت کنند. در عصر حاضر غربی ها با تحریم، مسائل اقتصادی، قلم و شبکه هایشان در تلاش هستند رابطه امت و امام را تضعیف کنند اما این رابطه تضعیف شدنی نیست، علتش موفقیت های رهبری در توفیقات سیاسی جهانی و امنیتی و داخلی و حوزه های علمی است و البته صبر و مقاومت مردم زبانزد است.
حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: رهبر جهان اسلام باید از مستضعفان جهان حمایت کند و باید هر مسلمان در هر نقطه ای از جهان قرار دارد به او امید داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی عالمی فقیه، سیاستمدار و آینده نگار است. امروز حکومتهای جهان از این نعمت برخوردار نیستند. اکنون بعد از 45 سال از لحاظ امنیتی سد صلحی برای ما ایجاد شده که امکان حمله به ایران وجود ندارد، درواقع طراحی مهندسی امنیت ملی ایران به گونه ای پیش رفته که این اتفاق افتاده است. اگر داعش و اتفاقات دیگر را شاهد هستیم چون می خواهند این امکان را مخدوش کنند، ولی کاری از پیش نمی برند. این جمله معروف حاج قاسم سلیمانی که (حریفت منم) سخن معناداری است. یعنی من یک نفر حریف تمام هیمنه تو دشمن هستم و امروز حاج قاسم در جهان از انقلاب اسلامی معروف تر است.
وی گفت: مطلقا کم کاری در ذهن و فکر و اجرا ممنوع است. ما باید به سمت توسعه دیپلماسی دانش بنیان برویم زیرا اتفاقی است که تحریم بردار نیست. در سفر اخیر خود به شرق آفریقا چند شرکت دانش بنیان را با خود همراه کردم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. انشاالله تا پایان سال جاری نمایشگاهی با حضور شرکت های دانش بنیان که مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته اند برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری هفت موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم که شامل اقتصاد دریاپایه، احیای معادن اوقاف، کمک به مسکن سازی که اولویت تهیه مسکن برای نخبگان حوزوی و دانشگاهی است، تولید انرژی سبز که بسیار اهمیت دارد، ریل سازی که در اقتصاد بسیار اثرگذار خواهد بود و بحث دیگر زنجیره های زراعی و تولیدی است و موضوع دیگر بحث دانش بنیانهاست. خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران امروز در مسائل امنیتی زبانزد عام و خاص است. از لحاظ دانش بنیان نیز باید به کمک این شرکت ها برویم که به مرز رقابت علمی برسند.

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس موسسه «بلال مسلم میشن» کنیا

خواندن مطلب بعدی ←

«چهارمین رویداد استارتاپی اجتماعی رویش» برگزار می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =