محمد مولایی:
یک سوم برترینهای چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از جمهوری اسلامی بودند/برگزاری جشنواره تلاوتهای تقلیدی؛ رویدادی که پای نوجوانان قرآنی ایستاده است

مسئول طرح و برنامه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه 27 نفر در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن حائز رتبه برتر شدند که یک سوم آنها از جمهوری اسلامی بودند، گفت: رویداد قرآنی دیگر که به ابتکار ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه نوجوانان برگزار می شود، جشنواره تلاوتهای تقلیدی است که بزودی در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش رسامدیا، محمد مولایی، مسئول طرح و برنامه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور در برنامه زنده شبکه آموزش درباره برگزاری این رویداد گفت: خدا را شاکر هستیم که مسابقات بین المللی قرآن کریم به ایستگاه چهلم رسید و این افتخار را سازمان اوقاف پیدا کرد که با شکوه هرچه تمام تر این مسابقات که از 26 بهمن آغاز شد و شب گذشته به پایان رسید را برگزار کند.
وی اظهار کرد: شب گذشته اختتامیه این دوره از مسابقات در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. این مسابقات طی چهل سال بدون وقفه هرسال حتی در ایام کرونا برگزار شده است.
مولایی افزود: در مجموع 110 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در مرحله مقدماتی تعدادی از متسابقان ریزش داشتند و در مجموع از 40 کشوردنیا 69 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین هشتمین دوره مسابقات دانش آموزی و هفتمین دوره مسابقات قرآن بانوان همزمان با چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد.
وی با بیان اینکه چهل سال است افتخار برگزاری مسابقات قرآن نصیب سازمان اوقاف شده است، عنوان کرد: البته سایر دستگاه های اجرایی کشور و موسسات مانند صدا و سیما، جامعه المصطفی، شهرداری، وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش و … نیز در این زمینه همکاری داشته اند.
مسئول طرح و برنامه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رابطه با فعالیت های جانبی که همزمان با برگزاری مسابقات قرآن انجام شد، گفت: در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن، نمایشگاهی در حاشیه مسابقات برپا شد که شامل غرفه های مختلف از جمله انتشارات اسوه، مرکز طبع و نشر قرآن، ترجمان وحی، غرفه شهدای قرآنی و مشاوره خانواده، بنیاد البرز، درس هایی از قرآن کریم، خوشنویسان قرآنی، پاسخگویی به شبهات، موسسه نوالثقلین و … بود. همچنین چهار غرفه ویژه کودکان اختصاص یافته بود که در زمینه آموزش قرآن و استعدادیابی فعالیت می کردند. شبکه شاد و شبکه پویا نیز هرشب یک ساعت را به برنامه مسابقات بین المللی قرآن اختصاص دادند.
وی گفت: اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن روزگذشته در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد در این مراسم از برترین ها تقدیر شد. 27 نفر حائز رتبه برتر شدند که 9 نفر یعنی یک سوم آنها از جمهوری اسلامی بودند و از این 27 نفر، 15 نفر آقا و 12 نفر خانم بودند.
مولایی بیان کرد: تیم داوری خیلی خوبی از کشورهای عراق، سوریه، ایران و … انتخاب شده بود که ارزیابی مسابقات را در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن و قرائت ترتیل بر عهده داشتند.
وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سالهای گذشته دنبال شده دیدار متسابقان و جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از برگزاری مسابقات قرآن است که ضمن تجدید دیدار و پیمان با معظم له از رهنمودهای ایشان در حوزه فعالیت های قرآنی بهره مند می شوند.
مسئول طرح و برنامه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه این مسابقات ویترین رویدادهای قرآنی کشور است، گفت: در کنار این برنامه، سازمان اوقاف برنامه های مختلفی در حوزه فعالیت های قرآنی مانند راهبری حفظ قرآن، اجرای طرح های صحیح خوانی و ترجمه و مفاهیم و دوره های ارتقای قاریان و داوران و حافظان قرآن و مسابقات قرآن در سطوح مختلف، اعزام نمایندگان جمهورری اسلامی به مسابقات قرآن در سایر کشورها و برگزاری محافل قرآنی و … را در دستور کار خود دارد.
مولایی در پایان از برگزاری اولین جشنواره استعدادهای قرآنی مبتنی بر تلاوتهای تقلیدی، خبر داد و عنوان کرد: این برنامه امسال به ابتکار ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و در چند روز آینده شاهد برگزاری این رویداد در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی خواهیم بود.

→ خواندن مطلب قبلی

جهان اسلام اخوت و وحدت را پیرامون مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی به منصه ظهور رسانده

خواندن مطلب بعدی ←

مراسم استقبال از افتخار آفرینان قرآنی استان خراسان رضوی برگزار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 18 =