عواید موقوفه آقاباباخان شیراز برای کمک به محرومان سیستان و بلوچستان

بسته معیشتی از محل موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز بین نیازمندان سیستان و بلوچستان توریع می‌شود.

به گزارش رسامدیا، سید حمیدرضا نبوی؛ متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز با اشاره به توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان از محل این موقوفه، اظهار کرد: ۲۰۰ عدد از این بسته‌های معیشتی نیز در مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: این موقوفه مربوط به ۲۰۰ سال قبل است که از آن زمان تاکنون نسبت به اجرای نیات خیرخواهانه واقف اقدام می‌شود.

متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز با اشاره به اینکه نیات واقف شامل اطعام عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع)، اعزام عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) به عتبات عالیات و کربلای معلی، چاپ کتاب‌های مرثیه و خرید وسایل مسی برای هیئت است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر در مراسم مختلف مذهبی با هیئت‌های مذهبی شهر شیراز همکاری داشته‌ایم و در دهه محرم به حدود ۵۰ هیئت کمک‌رسانی کرده‌ایم و از یک شب تا ۱۰ شب حمایت از هیئت‌ها را بر عهده داریم و در این خصوص یکصد هزار پرس غذا نیز بین عزاداران در دهه محرم توزیع می‌شود.

نبوی ادامه داد: اعزام افراد نیازمند و علاقه‌مند به کربلا را مطابق نیت واقف در دستور کار قرار داده‌ایم که همه هزینه‌های این افراد از شیراز تا عتبات عالیات و برگشت به شیراز را تقبل و اهدا می‌کنیم؛ این عزیزان مهمان حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و از بودجه موقوفه هزینه‌های آنان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون امکان برگزاری مراسم‌های عزاداری آقا امام حسین(ع) فراهم نشده است و باتوجه به اینکه به جهت حفظت سلامت آحاد جامعه موظف به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم؛ بر اساس نظر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مقرر شد موضوع اطعام را در قالب بسته‌های معیشتی پیگیری و اجرا کنیم که در این راستا در مرحله اول یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی آماده شد که شامل برنج ۱۰ کیلویی، ۲ بسته یک کیلویی ماکارونی، ۲ عدد بطری یک و نیم لیتری روغن، قوطی یک کیلویی رب گوجه فرنگی، لپه، عدس، لوبیا، قند هرکدام یک کیلوگرم و قوطی نیم کیلویی چای است.

متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز با اشاره به اینکه میانگین هزینه‌ای هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان است، گفت: تلاش شده است تا افراد و خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در محل وقوع رقبات موقوفه باشند و در نتیجه از این طریق در جریان نحوه اجرای نیت موقوفه نیز قرارگیرند.

نبوی با تاکید بر ارسال کردن ۲۰۰ بسته از بسته‌های غذایی به مناطق و روستا‌های محروم سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی برخی از هموطنان در استان سیستان و بلوچستان این تصمیم گرفته شد و قطعا اگر حس شود که  افراد نیازمندتری در آن مناطق هستند در مرحله بعد نیز کمک‌های بیشتری به سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

موقوفاتی که به پویش همدلی و کمک مومنانه پیوستند

خواندن مطلب بعدی ←

راهکار عملیاتی «همه واقف باشیم»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =