همت بلند اوقاف قم در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: نگاه و همت بلند اداره کل اوقاف قم در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه ستودنی است.

به گزارش رسامدیا، سیدمحمد ارجمند در آیین بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی بقاع متبرکه استان که در آستان مقدس امامزاده سیدعلی علیه السلام برگزار شد اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبی به همت اداره کل اوقاف قم رقم خورده است، اینکه این اداره کل از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای تامین انرژی‌های پاک استفاده می‌کند.
وی افزود: در حوزه محیط زیست و انرژی پاک نیاز به اینگونه اقدامات داریم به ویژه اینکه ایران کشوری در حال توسعه است و نیاز به انرژی بیش از پیش احساس می‌شود.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ درصد انرژی برق در استان قم از طریق همین منابع تولید می‌شود گفت: قم در زمینه تولید برق از آفتاب بسیار مستعد است چرا که ۳۰۰ روز آفتابی در این استان، ظرفیت مناسبی برای نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از این انرژی رایگان را در اختیارمان گذاشته است.
وی ادامه داد: خورشید منبعی بی پایان از انرژی برای انسان است که اگر از آن استفاده نکنیم، در آینده پشیمان خواهیم شد.
ارجمند با اشاره به گذر از اوج مصرف برق در تابستان امسال بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده عنوان کرد: تعامل میان شرکت توزیع نیروی برق استان و مشترکان زمینه‌ساز این موفقیت بود.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم با ظرفیت حدود ۱۱ مگا وات مشغول فعالیت هستند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و شاهد توسعه صنعت تولید برق از آفتاب باشیم.
وی با بیان اینکه از مجموعه اوقاف و امور خیریه استان قم به خاطر توجه به تولید انرژی‌های پاک تشکر می‌کنیم خاطرنشان کرد: نگاه و همت بلندی در این اداره کل وجود دارد و چنین اقدامی، موجب فرهنگ‌سازی در اجتماع هم خواهد شد زیرا تعداد زائران بقاع متبرکه زیاد است و آنها با مشاهده پنل‌های خورشیدی، به فکر استفاده از آنها می‌افتند.
ارجمند افزود: لازم است میزان تولید انرژی توسط پنل‌های خورشیدی بر فراز بقاع متبرکه به شیوه‌ای مناسب به اطلاع زائران برسد تا عموم مردم با مزایای نیروگاه‌های خورشیدی آشنا شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» افتتاح شد

خواندن مطلب بعدی ←

توجه ویژه دانش بنیان ها با بهینه سازی موقوفات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پانزده =