ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» افتتاح شد

ساختمان موقوفه «بچه های آسمان»، مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.

به گزارش رسامدیا، ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امام جمعه شهرستان نور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، مدیرکل بهزیستی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار شهرستان نور و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و واقف خیراندیش محمد چراغی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاح ساختمان موقوفه «بچه‌های آسمان» اظهار کرد: در دنیایی که همه به میزان بهره‌وری فکر می‌کنند، واقف به بهره‌وری آخرت فکرکرده است.

وی تصریح کرد: دیرینه و پیشینه وقف در ایران اسلامی و سایر کشورها به صدها سال پیش بازمی گردد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه خداوند هم اموال و  هم جان ها را می خرد، گفت: باقی ماندن سنت وقف به ما کمک کند تا به جامعه  نشان دهیم که چگونه می توان با تأسی از آن  این سنت را برای آیندگان به یادگار بگذارند.

وی افزود: اکرام ایتام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در وصیت نامه حضرت علی(ع) به آن اشاره شده است .

خاموشی گفت: سازمان اوقاف به درمان، دارو، مسکن، اطعام دهی به یتیمان، علوم جدید دانش بنیان هم توجه دارد.

محمد چراغی، واقف خیراندش اظهار کرد: دوسال قبل این ساختمان در یک زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر با ۵ هزار متر بنای تجاری به نیت وقف آماده شد که از محل درآمد آن مکانی را جهت نگهداری بچه های ایتام و بدسرپرست با متراژ ۸۰۰ متر در کنار این ساختمان آماده شد.

وی تصریح کرد:  جمعا ۲ هزار متر زمین و ۷ هزار متربنای تجاری امروز به دستان پر مهرمسئولین کشوری، استانی و شهرستانی به افتتاح می رسد.
چراغی خاطرنشان کرد: زمانی که تصمیم به وقف این بنا را گرفتم خیلی ها وحتی  دفترخانه ای که جهت سندزدن رفته بودم، خواستند من از این نیت و کار پشیمان شوم، اما به لطف وعنایت خداوند این مهم انجام شد.
واقف خیراندیش با اشاره به اینکه اثرات معنوی وقف که در جامعه به عنوان صدقه جاریه محسوب می شود، عنوان کرد: با انجام وقف می توانید یک حفاظ دایمی برای اموال خود داشته باشید که بهترین کار است.

→ خواندن مطلب قبلی

واقفین به سمت وقف‌هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) هدایت شوند

خواندن مطلب بعدی ←

همت بلند اوقاف قم در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =