کرونا و رقابتی خاص در دوره چهل و سوم مسابقات قرآن

از ویژگی مسابقات این دوره آن است که به دلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات به صورت مجازی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا، در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، ساعت مشخصی برای هر شرکت کننده به منظور ارائه و انجام آزمون تعیین شده که شرکت کننده در این زمان در محل اداره اوقاف شهرهای اعلام شده حضور می‌یابد. شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در دو بخش خواهران و برادران به صورت مجازی حضور دارند و از طریق ویدئو کنفرانس به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

با توجه به اینکه برگزاری مسابقات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر از تعطیل کردن آن است، تمام تلاش مسئولان بر این بوده تا شرایط مناسب و یکسانی از جهت فضا، صوت و تصویر برای شرکت کنندگان فراهم شود، البته وجود برخی نقایص در تجربه اول اجتناب ناپذیر است که اقدامات لازم برای رفع آنها صورت می پذیرد.

کریم دولتی، ناظر رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با برگزاری این دوره از مسابقات گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که قرائت حضوری و کنارهم جمع شدن قاریان می‌تواند کمک خوبی برای آنها باشد، اما برگزاری مسابقات به صورت مجازی نیز مزایایی دارد که از جمله آنها می توان به حفظ سلامتی شرکت کنندگان و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

دولتی با بیان اینکه راه حل افزایش حضور مردم در رقابت‌های قرآنی، برگزاری مسابقات مفاهیم و معارف قرآنی است، اضافه کرد: رقابت شرکت کنندگان در شرایط حضوری و مجازی تفاوت چندانی باهم ندارد، عمده ترین مشکل در بخش انتقال تصویر است که البته سعی شده با کاهش ایرادات این نقص، خللی در روند مسابقات ایجاد نکند.

→ خواندن مطلب قبلی

ساخت 50 هزار واحد مسکونی با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

خواندن مطلب بعدی ←

پخش فصل جدید «دستان آسمان» از شبکه یک سیما

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − یک =