فضای مجازی پل ارتباطی 540 بقعه متبرکه با مردم

از هشت هزار امامزاده در نقاط مختلف کشور، 200 بقعه دارای مرکز افق هستند و ۵۴۰ امام زاده ارتباط دو جانبه خود با مردم را به واسطه ۷۲۰ کانال اینترنتی به انجام می رسانند.

به گزارش رسامدیا، در حال حاضر از هشت هزار امامزاده در نقاط مختلف کشور تعداد  ۲۶۰۰ امام زاده فعال بوده و دفاتر فرهنگی آنها  ارتباط بسیار خوبی با مردم دارند.

همچنین دفاتر فرهنگی ۵۴۰ امامزاده ارتباط دو جانبه خود با مردم را به واسطه ۷۲۰ کانال اینترنتی به انجام می رسانند، کانال های اینترنتی یادشده دارای ۱۹۰ هزار نفر عضو هستند که به صورت دوجانبه در حال تبادل اطلاعات  و نکته نظرات خویش هستند.

یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه بقاع متبرکه راه‌اندازی مراکز افق است و در این راستا در سال ۹۸، ۲۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه راه‌اندازی شد و امسال قرار است با راه‌اندازی ۸۰۰ مرکز دیگر، تعداد این مراکز افق به یک هزار واحد افزایش پیدا می‌کند.

مراکز افق، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط آن انجام می‌شود. درگذشته مراکز فرهنگی را در بقاع متبرکه داشتیم اما خدمات اجتماعی به دستور حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان به این مأموریت‌ها اضافه شد.

با توجه به مأموریت های محول شده به این مراکز، هر بقعه برای تبدیل به قطب فرهنگی باید معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محیط پیرامونی بقعه را  شناسایی کرده و برای کاهش آن آسیب‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

وقف؛ تجلی باقیات الصالحات

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت سازمان اوقاف از 250 هزار خانواده آسیب دیده از کرونا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هفده =