اهدای جایزه بنیاد البرز به 58 دانش‌آموز برتر کشور

همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه وهشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، روز سه‌شنبه ششم آبان ماه به صورت مجازی و همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حیدر ارشدی درباره اهداف برگزاری این مراسم گفت: مراسم داوری دانش‌آموزان برتر معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به تفکیک شاخه نظری در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برگزار می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، این داوری که صبح روز جمعه 11 مهر، در خانه پرورش فکری کودکان و نوجوان آغاز شد تا عصر ادامه داشت.
ارشدی افزود: هر یک از رشته‌ها و گروه داوری به صورت مستقل، متشکل از معلمان و اساتید برتر کشور، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از منتخبان جایزه بنیاد البرز در این مراسم حضور ‌یافتند و ۶ آبان ماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس از ۵۸ دانش‌آموز و نوجوان برتر کشور با اهدای لوح تقدیر، تندیس این جشنواره و مبلغ اعتباری مورد نظر تقدیر می شود.

وی یادآور شد: برای انتخاب دانش‌آموزان برتر در پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، پس از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استان‌ها از بین دانش آموزان برتر استان، نفرات واجد شرایط را به همراه مدارک و مستندات از طریق سایت جایزه بنیاد البرز به نشانیwww.alborzprize.ir معرفی کردند.
به گفته ارشدی، با تجمیع این مستندات، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای ۶ تا ۱۰ مهرماه برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام و نهایتاً فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و برترین‌های کشوری در جلسه پایانی کمیته علمی در تاریخ یازدهم مهرماه انتخاب ‌شدند.

وی اضافه کرد: با اعلام اسامی دانش‌آموزان برتر کشور به وزارت آموزش و پرورش، هماهنگی لازم توسط ادارات کل استانی برای اعزام دانش‌آموزان برتر به همایش ملی دانش‌آموزی انجام می‌گیرد.

ارشدی همچنین خاطرنشان کرد: «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه وهشتمین سال جایزه بنیاد البرز» با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، روز سه‌شنبه مورخ ششم آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ به صورت مجازی و همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود:‌ این بنیاد فرهنگی از آغاز فعالیت تاکنون به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت و به بیش از چهار هزار و ۶۵۰ نفر نیز جایزه حسن تحصیل اهدا کرده است. در دهه اخیر، تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۹ نیز با برگزاری ۶ همایش ملی در تهران و هشت همایش استانی، به بیش از ۱۳۰۰ نفر دانشمند، مخترع، دانشجو، طلبه و دانش‌آموز برتر کشوری و استانی، جایزه بنیاد البرز اعطا شده است.

وی همچنین در خصوص جایزه بنیاد البرز گفت: «جایزه بنیاد البرز» به ‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح کشور از سال ۱۳۴۲ در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفت. این جایزه به ‌صورت سالانه به نخبگان علمی برتر ایرانی تعلق می‌گیرد که به اشاعه فرهنگ کشور، تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و افزایش حیثیت ایرانی در جامعه جهانی کمک کنند.

یادآور می شود، بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان، دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” به همت مرحوم حسینعلی البرز تأسیس شد که طی بیش از نیم قرن، هزاران نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. این مهم طی سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

«حس مشترک» از ارادت آقای بازیگر به حضرت ابوالفضل(ع) می‌گوید

خواندن مطلب بعدی ←

«جعفر دهقان»؛ مهمان امشب برنامه «حس مشترک»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =