خبرهای خوب در حوزه زراعت با تشکیل زنجیره‌های تولید در راه است

حجت‌الاسلام خاموشی از آمادگی سازمان اوقاف برای رفع برخی از مشکلات زراعی با تشکیل زنجیره تولید خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوب در این زمینه استان به استان، به گوش مردم خواهد رسید.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان، مدیریت بیش از یك میلیون هكتار كشتزار را در سراسر كشور برعهده دارد، گفت: اگر مدیریت این زمین‌ها یكپارچه باشد، تأثیر زیادی بر ارتقای امنیت غذایی كشور می گذارد و در این راستا باید ارتباط لازم بین متخصصان حوزه كشاورزی، افراد دغدغه‌مند در این حوزه و موقوفاتی كه امكان لازم را برای تاثیرگذاری در حوزه كشاورزی دارند، برقرار شود.

وی با بیان اینکه یك سوم موقوفات این سازمان در كل كشور مربوط به حوزه كشاورزی است، اظهار کرد: ایجاد زنجیره و ارزش افزوده در حوزه كشاورزی سیاست كلان سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف زنجیره‌های تولید در حوزه كشاورزی را طراحی كرده تا با استقرار آنها بهره وری در حوزه كشاورزی در اراضی موقوفی افزایش یابد.
حجت‌الاسلام خاموشی در پایان در پاسخ به این سؤال که سازمان اوقاف و امور خیریه تا به حال در چه اموری به نفع مردم مشارکت کرده است، گفت: ما رقبات زراعی زیادی داریم که به مردم اجاره داده می شود. البته مقداری از زمین‌هایی که حق نسق ندارند نیز اجاره داده شده است. ما اعلام آمادگی کرده‌ و گفته‌ایم برای رفع برخی از مشکلات زراعی مانند تولید برخی از مواد غذایی، زنجیره‌های تولید شکل بگیرد که معاونت بهره‌وری این زنجیره‌ها را با تدبیر اداره می‌کند که در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوب در این زمینه استان به استان، به گوش مردم خواهد رسید.

وی تصریح كرد: افزایش بهره وری اراضی موقوفی كشاورزی در قالب اجرای طرحهای سازمان اوقاف منجر به اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در این بخش می شود.

→ خواندن مطلب قبلی

ارائه خدمات در بیمارستان‌های اوقاف با يك سوم هزينه‌های ديگر مراكز درمانی

خواندن مطلب بعدی ←

جلوگیری از ارجاع پرونده‌های وقف به دستگاه قضایی با تشکیل کمیسیون مشورتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هجده =