ارائه خدمات در بیمارستان‌های اوقاف با يك سوم هزينه‌های ديگر مراكز درمانی

حجت‌الاسلام خاموشی از وجود بیش از هزار و 86 بیمارستان و مرکز درمانی موقوفه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این بیمارستان ها با يك سوم هزينه های ديگر مراكز درمانی به مردم خدمات ارائه می دهند، اما كسی از موقوفه بودن آنها اطلاع ندارد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وجود بيمارستان ها و درمانگاه های موقوفه بسیار در سراسر كشور خبر داد و گفت: این بیمارستان ها با يك سوم هزينه های ديگر مراكز درمانی به مردم خدمات ارائه می دهند، اما كسی از موقوفه بودن آنها اطلاع ندارد. درحالی كه اگر ثمرات وقف، ملموس باشد، وقف كردن برای مردم علاقه ايجاد می كند. مهمترين موضوع اين است كه مردم از خدمات موقوفات آگاه باشند و بدانند وقف چقدر می تواند برطرف كننده نياز جامعه باشد.

وی اظهار کرد: تقریباً بیش از هزار و هشتاد و شش مرکز درمانی، بهداشتی، درمانگاه و بیمارستان موقوفه وجود دارد که در حال ارائه خدمات به مردم در سراسر کشور هستند. علاوه بر این تعداد، مراکز زیادی هستند که باید تبدیل به بیمارستان شوند که ما در حال پیگیری تأسیس و ایجاد آن‌ها هستیم که بر اساس نیت‌های واقفان و با توجه به روند زمانی که طی شده است، باید کمک کنیم تا به سرانجام برسد.

حجت الاسلام خاموشی افزود: شیوع ویروس کرونا در ایران اسلامی زنگ خطری برای مردم و خصوصاً مبحث درمانی کشور بود، چرا که با شیوع این ویروس همه گیر و با وجود بیمارستانهای متعدد و کادر مجرب و متخصص پزشکی متأسفانه دلهره کمبود فضای بستری وجود داشت. بحمدالله تلاش کادر پزشکی و درمانی و کمک های مردمی و خیرین گرانقدر سبب شد این بیماری کنترل شود، در این راستا از خیرین که همیشه به کمک جامعه شتافته اند دعوت می شود تا مثل گذشته به یاری مردم شتافته و مراکز مجهز درمانی بستری را ایجاد نمایند تا در مواقع بحرانی مردم و کادر درمان  از آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه درمانی خدمات خوبی ارائه شده است اما همچنان نیازها به دلیل گستردگی کار باقیست و باید بتوانیم با جلب مشارکت بیشتر خیرین به این عرصه نیز پاسخ مناسب دهیم. اگر بتوانیم در خصوص مدیریت این مراکز درمانی خوب عمل کنیم، إن‌شاءالله در بحث درمان کشور و کمک به نیازمندان تعیین کننده خواهیم بود.

→ خواندن مطلب قبلی

گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت نیازمند ایجاد وقف جدید است

خواندن مطلب بعدی ←

خبرهای خوب در حوزه زراعت با تشکیل زنجیره‌های تولید در راه است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + سه =