چهلنامه همراه با ورزش بانوان در مسیر تحول پس از انقلاب

قسمت سوم از برنامه چهلنامه به تحول ورزش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و امکانی که ایجاد شده تا استعدادهایی همچون زهرا نادری بتوانند به عنوان بانوی قهرمان خوش بدرخشند، می‌پردازد.

به گزارش رسامدیا، یکی از فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده، احساس امنیت برای خانواده‌هاست تا بتوانند دختران خود را به باشگاه‌های ورزشی بفرستند، استان چهارمحال و بختیاری بعنوان مرتفع‌ترین نقطه مسکونی ایران فرصت مناسب دیگری برای ورزش‌های سنگین است.

درهم آمیختگی این دو فرصت امکانی را ایجاد کرده تا استعدادهایی همچون زهرا نادری در آن خوش بدرخشند.

قسمت سوم چهلنامه، تلاش‌های زهرا نادری، قهرمان جودو آسیا را برای پرورش استعدادهای جدید و دغدغه و تلاش مسئولان ورزش استان برای تداوم راه او را به نمایش می گذارد.

زهرا نادری‌بنی، قهرمان جودو ایران و آسیا، یکی از بانوان موفق جامعه اسلامی ایران در عرصه ورزش است که ثابت کرد حجاب محدودیت نیست، بلکه بانوان را برای طی مسیر پیشرفت و موفقیت در جامعه مصون و محفوظ نگه می‌دارد.

نادری که ورود به عرصه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را از دوران مدرسه و در نوجوانی آغاز کرده است‌، از بدو فعالیت در رشته ورزشی جودو در سال ۸۶ به مقام قهرمانی کشور رسید و به تیم ملی نوجوانان ایران راه یافت و در همین سال قهرمانی مسابقات جودو نوجوانان آسیا را نیز در اولین حضور در میادین مبارزه خارجی از آن خود کرد. این بانوی ورزشکار، که چندین مقام برتر آسیا را در رشته‌های جودو و کوراش در کارنامه خود دارد، تاکنون ‌بیش از ۲۷ عنوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در ۱۳ سال حضور در میدان در رده‌های سنی مختلف کسب کرده است.

عضو تیم ملی جودوی بانوان ایران که پیش از این دو مدال آسیایی خود را تقدیم مقام معظم رهبری کرده، ۳ سال پیاپی به عنوان «برترین و محجبه‌ترین بانوی ورزشی» حاضر در میادین بین‌المللی از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است.

یادآور می شود، سومین قسمت از برنامه چهلنامه به كارگردانی سعيد تارازی و با نظارت عباس لهراسبی، مدیرکل روابط عمومی و روابط بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، پنجشنبه 10 مهر ساعت 12:30 از شبکه مستند سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

ایجاد تحول در حوزه آموزش مرکز امور قرآنی اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

راننده قهرمان قایقرانی را بشناسید/ استعدادی که کشف شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =