هدیه یلدایی واقفان

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، جمعی از خیرین با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با اهدای بسته‌های یلدایی شادی خود را با محرومان و نیازمندان تقسیم کردند.

به گزارش رسامدیا، با کمی مطالعه درباره تاریخچه «یلدا»، این جشن باستانی می‌توان به این مطلب پی‌برد که شب یلدا و مهربانی پیوندی ناگسستنی دارند. این شب زمانی برای جمع شدن خانواده‌ها کنار یکدیگر است تا قدر عزیزمان را بدانیم، اما گردش زمانه است و اتفاقات تلخی که کنترل آن‌ها از توان ما خارج. از خانواده‌ای که روزی در اتاقی گرم با شادی انار می‌خوردند و حافظ می‌خواندند اکنون تنها کودکی مانده که با خاطره شادی‌های گذشته کنار خانواده‌اش کنار پنجره ای سرد منتظر معجزه‌ای است تا دوباره بخندد. شاید منتظر آغوشی گرم تا هر چقدر هم کم، دوباره آن حس امنیت را بچشد. تا باز هم حس کند کسی هست تا یلدا را با حضورش کوتاه کند.

یلدا فقط به این معنی نیست که تنها خانواده خود را شاد کنیم. یلدا پایان تنهایی‌هاست، شبی که هیچ‌کس نباید بدون هم‌صحبت و هم‌نشین بماند. ما مردم ایران همه یک خانواده بزرگ هستیم. خانواده‌ای خون‌گرم و هم‌دل که همیشه در سختی‌ها کنار هم بوده‌ایم و همیشه با شادی هم خوشحال شدیم. باور کنید بسیار راحت است روشن کردن چشمانی بی نور که پشتوانه زندگیشان را از دست داده اند و منتظر دستی گرم هستند که لحظه ای بر سرشان کشیده شود. بیایید در شب‌های بلند سال حامی نیازمندان باشیم.

فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه و در همه جا به دستگیری از نیازمندان زبان زد بوده است، هر یک از ما جزئی از این فرهنگ هستیم که می‌توانیم با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان در این شب دلی را بدست آوریم و در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت گام برداریم .

در این راستا همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، جمعی از خیرین با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با هدف فراهم نمودن شبی به یاد ماندنی برای اعضای خانواده های نیازمند، اقداماتی را انجام داده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

کمک مؤمنانه یلدایی موقوفات به 500 نیازمند قائمشهری

در حالی که امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا دورهمی‌های شب یلدا برگزار نخواهد شد، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم‌شهر از محل موقوفات و با کمک خیران نیک‌اندیش به یاری خانواده‌های نیازمند شتافتند.

علی فتحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم‌شهر در این‌باره اظهار کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی و به‌مناسبت شب یلدا ۵۰۰ بسته کمک معیشتی ویژه شب یلدا تهیه و بین نیازمندان این شهرستان در حال توزیع است.

2 هزار بسته میوه بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع شد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این اداره کل ۲ هزار بسته میوه به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال ویژه شب یلدا در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بین نیازمندان استان توزیع کرد.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: همچنین در همین رابطه، ۲۵۰ سبد معیشتی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال، لباس گرم به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و ۱۰۰ جفت کفش به ارزش  ۱۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۳۰ هزار پرس غذای گرم،  ۲ هزار جلد کتاب تحت عنوان «رفیق خوشبخت ما» که مجموعه ای از خاطرات شهید سلیمانی است نیز در استان توزیع می شود.

وی افزود: این طرح از ۱۳ آذرماه امسال شروع شده است و تا سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان کرمانشاهی به مناسبت شب یلدا

حجت الاسلام جواد جاسمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک کرمانشاه گفت: در آستانه میلاد حضرت زینب کبری (س) ۱۲ راس گوسفند توسط مرکز افق بقعه متبرکه زیارتگاه صاحب الزمان ذبح و در شب یلدا میان خانواده های کم برخوردار شهر کرمانشاه توزیع می شود.

وی افزود: همچنین بسته هایی شامل تنقلات، شیرینی و میوه تهیه و بدست نیازمندان خواهد رسید.

شب یلدای قرآنی در جوار حرم امامزاده سید محمد سلطان(ع) رودان

کیان محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان اظهار کرد: با توجه به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان، قطب های فرهنگی جامعه هستند در راستای افشاندن عطر قرآن در شبی که از آن به عنوان طولانی ترین شب سال یاد می کنند، مرکز افق امامزاده سید محمد سلطان(ع) رودان اقدام به برگزاری محفل انس با قرآنی تحت عنوان «شب یلدای قرآنی» کرده است.

وی هدف از برگزاری این محفل را ترویج سبک زندگی اسلامی، تعمیق مفاهیم دینی و انس هرچه بیشتر مردم با کلام الهی در تمامی مراحل زندگی از جمله اعیاد و جشن های ایرانی و اسلامی دانست و افزود: این محفل انس با قرآن در 30 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف رودان در پایان تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این محفل به صورت مجازی برگزار خواهد شد، علاقه مندان می توانند از طریق صفحات و کانال های امامزاده سید محمد سلطان(ع) در شبکه های اجتماعی به آیاتی از کلام الله مجید با صدای قاریان برجسته رودان، گوش جان بسپارند.

→ خواندن مطلب قبلی

تحقق جوانگرایی در داوری مسابقات قرآن با اجرای طرح سنجش داوران

خواندن مطلب بعدی ←

پرستاران نمونه بیمارستان شهدای تجریش تجلیل شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 7 =