جشنواره علمی امام صادق(ع) ویژه دانش‌آموزان ایتام نخبه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهرابی با اعلام این خبر گفت: با حمایت دستگاه‌های مربوطه، دومین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ایتام نخبه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

به گزارش رسامدیا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهرابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: با حمایت دستگاه های مربوطه استانی، دومین جشنواره تجلیل از دانش آموزان ایتام نخبه در استان تجلیل برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان افزود: اصولاً هر جشنواره و یا برنامه ی علمی که برگزار میشود علاوه بر نتایج علمی بایستی حاوی یک پیام فرهنگی و ادای یک رسالت اجتماعی باشد و پیام این جشنواره که متفاوت از جشنواره های دیگر می باشد، بها دادن به دانش آموزان نخبه ای می باشد که از نعمت پدر محروم بوده ولی با تلاش و کوشش و با حمایت دستگاه های حمایت کننده توانستند به مراحل موفقیت دست یابند.
مهرابی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره با هدف کمک به دانش آموزان مستعد و توانمند اقدامی بسیار ارزشمند و حرکتی رو به جلو برای آنان می باشد افزود: رسالت بسیار سنگینی است و بانیان این راه خیر باید قدر کار خود را بدانند چرا که نجات یک فرد متفکر و نخبه که از نعمت پدر در این راه محروم بوده همانند نجات یک جامعه است.
وی اظهار داشت: این جشنواره با تلاش و پیگیری ها توسط بنیاد نخبگان استان، با همکاری اوقاف و امور خیریه و بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها و با معرفی نخبگان از سوی دستگاه های استانی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، آموزش و پرورش، و بنیاد نخبگان همزمان با ولادت امام محمد تقي (ع) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف تصریح کرد: شاخصه هاي انتخاب نخبگی این دانش آموزان؛ معدل بالا، نخبه ی مسابقات علمي، كسب مقام در مسابقات قرآن و احكام و نهج البلاغه، استعداد تحصيلي، سخت كوشي و انضباط و خصوصيات اخلاقي اجتماعی بوده است.
وی افزود: اولین تجلیل از ایتام نخبه در استان در همایش یاوران وقف سال گذشته انجام گرفت که در این همایش به ۲۰ نفر از دانش آموزان نخبه ی ایتام هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

→ خواندن مطلب قبلی

جشن‌های اعياد رجب و شعبان با رعايت کامل شيوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

کمبود موقوفات حوزوی و قرآنی در قم مشهود است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =