حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی:
قدرت‌نمایی نظام انقلاب اسلامی در عصر حاضر بی‌بدیل‌ترین اتفاق‌ها را در سده‌های اخیر رقم زده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قدرت‌نمایی نظام انقلاب اسلامی در عصر حاضر اتفاقی را رقم زده است که بی‌بدیل‌ترین اتفاق در سده‌های اخیر است و این اتفاق امکان پیشروی دارد اما امکان پس‌روی ندارد. یعنی ما تنها باید پیش برویم نه این‌که عقب نشینی کنیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی در طلیعه سخنانش در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توصیه به خواندن و عمل کردن قرآن کرد و گفت:  با قرآن زندگی کنید و با مفاهیم آن تفکر و اندیشه کنید.قرآن در دوره‌ای که سبک زندگی انسان‌ها به دلیل وجود فضای مجازی تغییرات زیادی کرده ما را به فضای معنوی و الهی سوق می‌دهد.

وی ضمن قرائت آیاتی از سوره انبیا گفت: انسان‌های خوب جایگاهی دارند که آن جایگاه ممتاز از جهنمیان است. آن‌ها صدای آتش جهنم را نمی‌شوند. آن‌ها ازنظر قرآن چه کسانی هستند؟کسانی هستند که در خوبی‌ها و انعکاس خوبی‌ها مخلدند. آن‌ها کسانی هستند که ملائکه با آن‌ها دیدار می‌کنند.

خاموشی ضمن تبیین و تفسیر مباحث مربوط به  درجات و درکات و ضلالت و هدایت در آیات سوره انبیا یادآور شد: نظام عالم خلقت علی و معلولی است . نظام هدایت هم همین‌طور است. کلاه ما از روی سرمان برای رؤیت مرتبه بلند شهید سلیمانی می‌افتد. حاج قاسم بود که توانست به آن مرتبه برسد. «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» کسی اگر می تواند به جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برسد، جاده باز است. طبق این آیات انسان باید خط خودش را مشخص کند.

وی ضمن بیان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین جایگاه شهادت و آرزوی شهادت پرداخت و افزود: ما با طاغوت نبرد کردیم. نقشه جنگ گرم عوض شد  و مبدل به دفاع مقدس شد بعدها دوباره این نقشه عوض شد و داعش را در منطقه علم کردند.

خاموشی تصریح کرد: قدرت‌نمایی نظام انقلاب اسلامی در عصر حاضر اتفاقی را رقم زده است که بی‌بدیل‌ترین اتفاق در سده‌های اخیر است و این اتفاق امکان پیشروی دارد اما امکان پس‌روی ندارد. یعنی ما تنها باید پیش برویم نه این‌که عقب نشینی کنیم.

وی تأکید کرد:اصل در انقلاب ما بر همین است؛ انقلاب پیش می‌رود اما به عقب بازنمی‌گردد که اگر عقب بنشیند کار تمام است. نه اینکه پلهای پشت سرمان را خراب کنیم. پیش روی ما یعنی گسترده کردن نقشه جغرافیایی انقلاب اسلامی. تفکر امام و انقلابیون و خون‌بهای شهیدان آن‌قدر مؤثر عمل کرده که ما به ازای آن را بعداً و در سالیان متمادی  خواهیم دید.

خاموشی به جنگ نرم دشمن با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلابیون برای استمرار حرکت خود اولا باید روی خودشان کار کنند ثانیا هدف را به‌هیچ‌وجه از دست ندهند ثالثا از ولایت‌فقیه  پیروی کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سپس اضافه کرد: این چشم‌اندازی که  رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم ترسیم می‌کنند به‌عنوان سرلوحه عملیات اجتماعی، خانوادگی و فردی ماست. هر قشر از جامعه، کاسب، دانشجو، معلم ، دانش‌آموز باید بسنجد که برای پیشرفت انقلاب چه‌کار می‌تواند بکند. پس بیاییم  این جورچین را تکمیل کنیم.

خاموشی در بخش پایانی سخنانش به‌مرور و تبیین توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی درزمینهٔ گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

→ خواندن مطلب قبلی

۶ میلیارد ریال برای مرمت بازار شمس‌السلطنه نراق استان مرکزی هزینه شد

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − یازده =