جلسات علمی و کارشناسی برای انتخاب دانش‌آموزان در سال‌های آتی مدنظر قرار دارد

دبیر هئیت انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ دانش‌آموزی، جایزه البرز را به عنوان یک نوبل ایرانی در جهت رشد و اعتلای فرهنگی کشور حائز اهمیت دانست و گفت: بی شک جلسات علمی و کارشناسی برای هم اندیشی به جهت یافتن سازوکاری برای انتخاب دانش آموزان در سال‌های آتی مدنظر قرار دارد.

به گزارش رسامدیا، شایان فروزنده دل، دبیر هئیت انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ دانش‌آموزی گفت: با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا روند انتخاب‌ها تسهیل شود؛ کارهای یک دانش‌آموز را در طول دوران تحصیلی‌اش بررسی کردیم یعنی مسایل آموزشی، پژوهشی، پرورشی «مباحث اجتماعی، هنری و مذهبی» را مورد لحاظ قرار دادیم و همه موضوعات را درکنار هم تبیین کردیم که در نهایت یک روند مشخصی برای انتخاب برگزیدگان از سوی داوران فرهیخته بدست آمد.

فروزنده دل تصریح کرد: در نهایت برای انتخاب برگزیدگان امسال تعداد قابل توجهی انتخاب شدند که در نهایت به دو برابر ظرفیت تعیین شده برای نفرات برتر، دست یافتیم که در متوسطه اول ۱۰ نفر در فنی حرفه ای، ۱۸ نفر در علوم تجربی، ۱۰ نفر ریاضی ، ۱۰ نفر انسانی و در متوسطه دوم در هر استان دو نفر انتخاب شدند تا از میان این ظرفیت افرادی به حد نصاب برسند و برترین ها انتخاب شوند که جایزه البرز را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه برای تعیین برگزیدگان همه شاخصه ها در نظر گرفته می شود و داوران به صورت دقیق همه موارد را بررسی می کنند، گفت: شاید برخی افراد رتبه برتر کنکور یا المپیادی باشند اما مهمتر از یک شاخصه ، داشتن شاخصه های مختلف بر مبنای نظر واقف است و جمع شاخصه های از سوی کارشناسان و داوران در نظر گرفته می شود.

فروزنده دل در پایان جایزه البرز را به عنوان یک نوبل ایرانی در جهت رشد و اعتلای فرهنگی کشور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بی شک جلسات علمی و کارشناسی را برای هم اندیشی به جهت یافتن سازوکاری برای انتخاب دانش آموزان در سالهای آتی مدنظر قراردارد.

گفتنی است، در این آیین رسمی، اعضای هیات انتخاب جایزه البرز دانش‌آموزی، نفرات برتر را در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب کردند تا برگزیدگان، جایزه البرز معروف به نوبل ایرانی را در آبان ماه ۱۴۰۰ دریافت کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در شهرستان بویراحمد

خواندن مطلب بعدی ←

دانش‌آموزان شایسته دریافت «نوبل ایرانی» انتخاب شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 15 =