لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای ارائه خدمات به زائران حرم رضوی

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می کنند و از این رو باید از تمام ظرفیت های لازم به ویژه بقاع متبرکه بهره ببریم.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و معاونین ایشان بیان کرد: در معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی چند کارگروه و کمیته وجود دارد و یکی از آنها کارگروه بقاع متبرکه است که باید این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با اشاره به کرونا که شرایطی را تقریبا برای همه دستگاهها به وجود آورد که برای مدتی دچار مشکل کرد؛ گفت: اکنون کرونا برای ما ناشناخته نیست و ما با استفاده از تجربه یک سال و اندی از کرونا باید در همه شرایط کرونایی برنامه ریزی لازم برای فعالیت های خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می کنند؛ اظهار کرد: از این رو باید از تمام ظرفیت های لازم در بخش جاده ای به ویژه بقاع متبرکه به عنوان میقات الرضا بهره برد؛ در این خصوص باید یک دستگاه محور قرار گیرد و مابقی دستگاهها حول این دستگاه محور، خدمات ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد بیان کرد: باید برای زائری که قصد سفر به مشهد مقدس را دارد از ابتدا حرکت زائر، برنامه ریزی فرهنگی و معنوی صورت گیرد و در تمام طول مسیر از این برنامه ها بهره مند شود و دیگر نگران فراهم آوردن نیازهای خود در جاده نباشد.

وی با اشاره به بحث زائران پیاده گفت: ما در طول سال شاهد ورود زائران پیاده به مشهد مقدس هستیم اما اوج آن مربوط به دهه آخر صفر است در این خصوص نیز ما دستگاه متولی و محور این امر نداریم اگر چه جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده هستند اما کافی نیست باید دستگاهی محور و تشکل هایی چون جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده حول این دستگاه قرار گیرند.

→ خواندن مطلب قبلی

جایزه البرز یک پیشران خوب برای جهاد علمی در راه آبادانی کشور است

خواندن مطلب بعدی ←

ثبت سيزدهمين وقف استان یزد در سال‌جاری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =