برگزاری سومین جلسه شورای راهبری پژوهش حفظ قرآن کریم

سومین جلسه شورای راهبری پژوهش پیرامون حفظ قرآن کریم در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

به گزارش رسامدیا، حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از برگزاری سومین جلسه شورای راهبری پژوهش ” بررسی روش‌های حفظ قرآن در داخل و خارج از کشور و استخراج مدل‌های مطلوب حفظ” در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گفته رئیس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف، این پژوهش، بر اساس تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای توسعه فرهنگ قرآنی از محل بودجه سال ۱۳۹۸ ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در حال انجام و دارای چهار مرحله است که تاکنون، دو مرحله شامل مبانی قرآنی و روانشناسی موضوع و بررسی روش‌های حفظ قرآن در خارج از کشور مورد بحث و بررسی در این شورا قرار گرفته است.

مجیدی مهر می گوید: نتایج این پژوهش به عنوان روش استاندارد حفظ قرآن در کارگروه‌های ستاد راهبری حفظ به عنوان شاخصه‌های اصلی در برنامه ریزی و نظارت طرح خواهد شد.

توسعه فعالیت‌های قرآنی بین المللی با همکاری مرکز امور قرآنی و شبکه جهانی الکوثر


حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور در دیدار با سعید غفاری مدیر شبکه جهانی الکوثر گفت: شبکه الکوثر به واسطه رسالتی که در سطح بین المللی دارد نقش کم نظیری در ایجاد سبک زندگی قرآنی در میان مخاطبان خود ایفا نموده است و به نظر می‌رسد با تغییر رویکرد جدید در مجموعه برون مرزی سازمان صدا و سیما، شاهد رویداد‌های مطلوب و اثرگذار تری باشیم.

مجیدی مهر با اشاره به موفقیت شبکه الکوثر در مسابقات بین المللی قرآن کریم که به صورت تلویزیونی و تحت عنوان مفازا برگزار می‌شود؛ این رویداد را مهم‌ترین حرکت رسانه‌ای در حوزه مسابقات قرآن در عرصه بین المللی رسانه‌ای دانست.

به گفته او، ظرفیت ستاد عالی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی این مسابقات در اختیار شبکه الکوثر است و همچنین، سازمان اوقاف در زمینه سایر فعالیت‌های قرآنی اعم از تولید محصولات رسانه‌ای و پوشش و اطلاع رسانی مستقیم کل مسابقات بین المللی قرآن کریم از ظرفیت این شبکه بین المللی بهره‌مند خواهد بود.

در ادامه، غفاری، رئیس شبکه الکوثر، بر همکاری بیش از پیش این دو نهاد تأکید کرد و از ستاد عالی مسابقات خواست تا این شبکه را در زمینه‌های مختلف در جهت ارتقاء کیفیت مسابقات مفازا یاری کنند.

غفاری گفت: به حول و قوه الهی مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به طور زنده و مستقیم از طریق شبکه الکوثر پخش خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

راه‌یابی ۳ نفر از قاریان کهگیلویه به مرحله استانی مسابقات قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان واگذار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =