بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان واگذار شد

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: بزرگترین خانه خشتی جهان – خانه حاج آقا علی- در رفسنجان جهت توسعه گردشگری به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

به گزارش رسامدیا، “سید مصطفی موسوی آیت الهی” در جلسه هماهنگی واگذاری خانه حاج آقا علی به شهرداری رفسنجان اظهار کرد: خانه حاج آقا علی در رفسنجان جزو آثار باستانی و ابنیه های برتر  تاریخی دنیا محسوب می شود که طی سال های اخیر با همت اداره اوقاف و موقوفات با پیگیری های  آقای رزم حسینی استاندار سابق کرمان این بنا احیا شد و نباید درب آن بسته باشد بهتر است مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: این بنا می تواند در خدمت حوزه گردشگری استان و شهرستان رفسنجان قرار گیرد.

آیت اللهی موسوی افزود: در استان کرمان ۸۲ شهر دارای شهرداری و شورای اسلامی داریم که اکثر آن ها با مشکلاتی مواجه هستند خوشبختانه در شهر رفسنجان کمتر مشکلاتی را شاهد هستیم و این نشان از همراهی اعضای شورای اسلامی با عوامل شهرداری رفسنجان است.

وی ادامه داد: در واقع شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان جزو مجموعه های تراز اوّل استان کرمان است.

موسوی بیان کرد: برای خانه حاج آقا علی  رفسنجان باید مجوزی تحت عنوان فضای اقامتی و تفریحی صادر شود تا گردشگران و مردم بتوانند از آن فضا بهره مند شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: این خانه با مبلغ ۶۵ میلیارد ریال به شهرداری رفسنجان واگذار شد که بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی از این مبلغ توسط استانداری به صندوق موقوفات کشور واریز می شود و به مدّت ۹ سال در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری سومین جلسه شورای راهبری پژوهش حفظ قرآن کریم

خواندن مطلب بعدی ←

همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و شبکه الکوثر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 5 =