آمادگی سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای سرمایه‌گذاری در معادن این استان خبر داد.

به گزارش رسامدیا، جواد قناعت با تشریح نتایج دیدار خود با حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این دیدار، ضمن اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی، بر اینکه موضوع توسعه صنایع فرآوری در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، تأکید شد.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای جلب و جذب سرمایه گذاران و هلدینگ‌های اقتصادی بنام، اظهار داشت: ارائه برنامه‌های حمایتی ویژه و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری، از مهمترین این اقدامات است.

استاندار با بیان اینکه موضوع تأمین زمین برای انجام برخی پروژه‌ها در بعضی از مناطق استان از موارد دیگری بود که در این دیدار مطرح شد، تصریح کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با صدور مجوز تعیین تکلیف سه هکتار زمین بابت احداث یک باب مجتمع آموزشی برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز شهر بیرجند موافقت کرد.

وی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مراکز درمان بستر استان نیز خبر داد.

قناعت با اشاره به پیگیری‌هایی که در حوزه وزارت بهداشت برای احداث این مراکز در برخی شهرها از جمله نیمبلوک، آرین شهر، دستگردان و سایر صورت گرفته، افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان اوقاف، استان مکلف شد در ازای این هفت قطعه زمین تحویلی برای احداث مراکز درمان بستر، خدماتی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه دهد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و واقع شدن این استان در مسیر دو کریدور اصلی کشور که عبور میلیون‌ها مسافر را در سال به همراه دارد، گفت: با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و سازمان اوقاف و امور خیریه، زیرساخت‌های رفاهی در بقاعی که به عنوان میقات الرضا(ع) شناخته شده اند، تأمین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسجد حضرت ابالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زیدالنار قاینات، امامزاده محمد ابراهیم فردوس، امامزادگان باقریه و سایر از جمله بقاعی هستند که در مسیر تردد زائران ثامن الحجج (ع) واقع شده‌اند و باید از زیرساخت‌های لازم برای رفاه زائران، مسافران و مجاوران برخوردار باشند.

وی از سفر قریب الوقوع نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به استان هم خبر داد و گفت: در این سفر شرایط از نزدیک رصد شده و برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های سازمان اوقاف در استفاده از پتانسیل‌های خراسان جنوبی برنامه‌ریزی خواهد شد.

این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی انجام شد.

→ خواندن مطلب قبلی

۲ هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور میزبان مسافران نوروزی هستند

خواندن مطلب بعدی ←

بقاع شاخص سراسر کشور به استقبال بهار می روند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 8 =