بقاع شاخص سراسر کشور به استقبال بهار می روند

طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع شاخص سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام حسن امیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و تا سوم اردیبهشت‌ماه همزمان با روزهای آخر ماه مبارک رمضان در ۳۵ بقعه متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری مانند سال‌های گذشته برای رفاه حال زائران در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، گفت: اجرای ویژه برنامه‌های تحویل سال شامل قرائت مجلسی قرآن کریم، قرائت مناجات آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال در همه بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

امیری اظهار داشت: آیین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه قبل از آغاز سال جدید، برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ایام نوروز مقارن با ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود، در بقاع متبرکه استان میزبان ویژه‌برنامه‌های “طرح ضیافت الهی” از جمله برپایی نماز جماعت، برگزاری برنامه سخنرانی و برپایی محفل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تفسیر است.

امیری از برگزاری برنامه افطاری ساده در تعدای از امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی از برپایی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در سحرگاه ماه مبارک، عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان “خدیجه، مادر امت” از دیگر برنامه‌های رمضانی بقاع متبرکه در ضیافت الهی خبر داد و گفت: ۲۰ روحانی و مبلغ بومی و غیربومی نیز بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی اعزام خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: زائرسراها و سویت‌های واقع در بقاع متبرکه آماده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در این ایام هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از امروز پنجشنبه در جوار امامزادگان آغاز شده و در ادامه به دلیل تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، طرح ضیافت الهی تا سوم اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بقاع مجری طرح آرامش بهاری به سطح یک، ۲ و سطح سه تقسیم شده‌اند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره با خانواده‌ها و غرفه ویژه کودکان، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر و محفل انس با قرآن کریم و دعا خوانی و مناجات در ۱۵ بقعه سطح یک در نظر گرفته شده‌است.

وی طرح آرامش بهاری را در راستای ارتقاء کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: طرح آرامش بهاری در گیلان در ۱۸۰ بقعه سطح ۲ و ۳۰۵ بقعه متبرکه سطح سه برگزار می‌شود ضمن اینکه مراسم تحویل سال نو در ۱۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در ۳۰ بقعه متبرکه گیلان در مسیرهای پرتردد و بین‌شهری اظهار کرد: مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، بازی فکری و چند رسانه‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، کودک و نوجوان، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند و مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری از غرفه‌های خیمه های معرفت هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۵۵ مبلغ اعزامی از قم و ۳۵۰ روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همکاری دارند، خاطر نشان کرد: ارائه محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه قرآنی ویژه اعم از جزء خوانی قرآن کریم در ۸۰ بقعه متبرکه، ۶۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و کرسی‌های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده برگزاری ۴۰ کرسی تفسیر قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و ائمه جمعه سطح گیلان و شهرستان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: در طرح ضیافت الهی پیش رو به مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص به صورت ویژه توجه شده و این مناجات خوانی‌ها از شبکه استانی باران و شبکه های مجازی پخش خواهد شد.

از اعلام روز پنجشنبه شهرداری منطقه یک تهران، مراسم غبارروبی و بازدید از محوطه امامزاده اسماعیل (ع)چیذر با حضور مهدی صباغ شهردار منطقه یک، تولیت این امامزاده و دیگر مدیران شهری در آستانه سال نو و فصل بهار برگزار شد.

همچنین در این بازدید علاوه بر غبارروبی درخواست های مجموعه نیز بررسی و انجام شد.

امامزاده اسماعیل(ع) از جمله بقعه های معتبر و زیارتگاهی بنام در محله چیذر و این امامزاده از پسران امام هفتم شیعیان موسی کاظم (ع) است.

آرامگاه او در تهران و در شمال بزرگراه آیت‌الله صدر و جنوب چیذر واقع شده و از خیابان پاشاظهری نیز به آن دسترسی هست.

مساحت بنا همراه حیاط ۱۲۰ متر مربع است و در ضمن حسینیه‌ای هم در آن واقع است و دارای شبستانی بزرگ بوده که دو طبقه روی آن در حال ساخت است.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

آمادگی سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

خواندن مطلب بعدی ←

۲۰ وقف جدید در استان بوشهر ثبت شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − یک =