اجرای ۹۰ ویژه برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان مرکزی هدفگذاری شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: اجرای ۹۰ ویژه برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه این استان هدفگذاری شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» افزود: بقاع متبرکه این استان به‌مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج) آذین‌بندی می‌شود و آیین نورافشانی شب نیمه شعبان در بیشتر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی(ع)، موسی(ع) و عبدالله(ع) محلات برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: مولودی خوانی، شعر خوانی و احیای نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگان محمد مسعود(ع) خنداب، عبدالعلی(ع) ریحان و اسحاق(ع) ساوه، زبیده خاتون(ع) دلیجان، امامزادگان آستانه(ع) شازند، باب‌المراد(ع) مهاجران، احمدابن علی(ع) ذلف آباد و عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام واحدی توضیح داد: این جشن‌ها با همکاری مراکز افق امامزادگان و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مداحی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان همراه با جایزه، اجرای سرود و پذیرایی با شیرینی و شربت نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: در روز نیمه شعبان همزمان با میلاد ولی‌عصر(عج) کاروان شادی در بقاع متبرکه استان مرکز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری آیین ویژه مناجات و دعای استغاثه به امام زمان(عج) در آستان امامزادگان محمدعابد(ع)، زرینه و بهجت خاتون(س)، عبدالله (ع) و آمنه خاتون(س) اراک خبر داد و گفت: آستان امامزادگان محمد مسعود(ع)، ابراهیم(ع)، آمنه خاتون(س) و حلیمه و نرگس(س) خنداب نیز میزبان ارادتمندان اهل بیت(ع) برای ذکر آیین مناجات است.

استان مرکزی میزبان ۲۷۶ امامزاده واجب‌التعظیم است.

→ خواندن مطلب قبلی

لزوم به‌روز شدن نظام وقف و نیکوکاری

خواندن مطلب بعدی ←

جایزه ۶ میلیارد تومانی جایزه البرز ۱۴۰۲

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =