جایزه ۶ میلیارد تومانی جایزه البرز ۱۴۰۲

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه جوایز نقدی نفرات برتر جایزه البرز ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر شش میلیارد تومان خواهد بود، گفت: تمامی این جوایز از محل موقوفه بنیاد فرهنگی البرز تأمین می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در رابطه با داوری آثار رسیده به دبیرخانه جایزه البرز ۱۴۰۲ اظهار کرد: به دنبال انتشار فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان که از نیمه آذرماه تا نیمه دی‌ماه سال جاری منتشر شده بود، دانشجویان، طلاب، فناوران و دانشمندان جوان از سراسر کشور در این فراخوان ثبت‌نام کردند که در مجموع ۲۵۳۰ نفر داوطلبانی بودند که مستندات و مدارک خود را در سامانه جایزه البرز بارگذاری کردند.

وی افزود: از بین این تعداد شرکت‌کننده، ۱۴۲۵ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به رشته‌های زیرمجموعه وزارت علوم شامل رشته‌های علوم فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، معماری، هنر، کشاورزی و دامپروری بودند. همچنین، تعداد ۴۵۴ نفر از شرکت‌کنندگان نیز در مجموعه رشته‌های علوم پزشکی و شاخه‌‌های مربوط به آن ثبت‌نام کرده بودند.

ارشدی تصریح کرد: همچنین، ۲۸۲ نفر از طلاب و حوزویان سراسر کشور، ۱۵۵ نفر از فناوران به صورت انفرادی و گروهی شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و نهایتا ۲۳۷ نفر برای أخذ جایزه دانشمند جوان در این فراخوان شرکت کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ادامه داد: فرایند داوری و انتخاب فناوران برتر طی نخستین رویداد فناوران البرز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری انجام شد و در این فرایند دو روزه نیز نفرات برتر حوزه بخش فناوران جایزه البرز ۱۴۰۲ داوری شده و هم‌اکنون فرایند استعلام نهایی آن‌ها در حال انجام است تا به بخش نهایی که دریافت جایزه است، راه پیدا کنند.

وی بیان کرد: در بخش دانشجویان و حوزویان نیز آئین داوری در مراسم پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه برگزار و در شش پنل جداگانه در میان تمامی دانشجویان و حوزویان به تفکیک رشته‌هایی که اعلام شد، داوری انجام شد و مستندات تمامی ایشان در چند برابر ظرفیت تعداد نفراتی که بنا است تا موفق به دریافت جایزه شوند، بر روی میز داوران جایزه البرز که اغلب از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور بودند، قرار گرفت که نهایتا گزینه‌های نهایی برای انتخاب جایزه البرز انتخاب شدند.

ارشدی ادامه داد: پیش‌بینی بنیاد بر این است به مناسبت شصت و یکمین سال جایزه البرز، از ۶۱ نفر در بخش نخبگان تجلیل کند که ۴۰ نفر از ایشان در بخش دانشجویان (۱۰ نفر دانشجوی پزشکی، ۳۰ نفر دانشجویان غیر پزشکی)، هفت نفر طلاب حوزه علمیه، ۹ نفر در بخش فناوران و پنج نفر در بخش دانشمندان قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه مراسم شصت و یکمین سال جایزه البرز (نوبل ایرانی) طی نیمه اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: رقم نقدی پیش‌بینی شده برای نفرات برتر جایزه البرز ۱۴۰۲ نیز شامل ۷۵ میلیون تومان برای هر نفر از دانشجویان و حوزویان برتر، ۱۱۰ میلیون تومان برای هر نفر از فناوران برتر، ۳۳۰ میلیون تومان برای دانشمندان برتر است که همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه البرز به ایشان اعطا خواهد شد و مجموع جوایز این دوره مبلغی در حدود شش میلیارد تومان خواهد بود که تمامی این مبلغ از موقوفه بنیاد فرهنگی البرز تقدیم نفرات برتر جایزه البرز خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای ۹۰ ویژه برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان مرکزی هدفگذاری شد

خواندن مطلب بعدی ←

ایجاد سامانه جامع بانک اطلاعاتی املاک در اوقاف ضروری است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =