اجتماع عزای شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اجرای ۲۰ ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه شاخص استان، گفت: این ویژه برنامه ها در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان از دوشنبه شب مصادف با شهادت رییس مکتب تشیع ، آغاز می شود.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام و المسلمین «علی دشتکی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این برنامه ها سخنرانی، مداحی، روضه خوانی، چهارپایه خوانی، محفل انس با قرآن کریم و کرسی تلاوت است.

وی اظهار کرد: همچنین در شام شهادت نیز که مصادف با شب چهارشنبه می باشد برنامه شام غریبان با قرائت دعای پرفیض توسل در این بقاع انجام می شود.

وی در ادامه به فضایل امام هشتم شیعیان با اشاره به تربیت شاگردان زیادی توسط حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: خانواده ها در جامعه اسلامی باید سیره و روش تربیتی این امام بزرگوار را الگو قرار دهند.

وی افزود: چگونگی فضای فرهنگی در پیشبرد امور تربیتی بسیار مهم است که در فضای فرهنگی نظام اسلامی محور، قرآن و عترت است و باید براین اساس سبک زندگی اسلامی را ترویج داد.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی محور سیره اهل بیت(ع) است، بیان کرد: همه امور و شئون زندگی به خصوص در امور تربیت و خانواده که زیر بنا و زیر ساخت های مسایل تربیتی است همواره مورد توجه اهل بیت(ع) بوده است.

دشتکی اضافه کرد: ائمه اطهار (ع ) تربیت شاگردان و تاسیس نظام تربیتی و علمی که داشتند منحصر به فرد بود و در سیره این بزرگواران تربیت فرزندان به صورت ویژه شکل می گیرد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال قرآن و عترت و سبک زندگی اسلامی هستیم باید به سیره عملی امام صادق(ع) نیز بپردازیم و در این راستا سیره تربیتی این امام بزرگوار را به اطلاع مردم، جوانان و خانواده ها برسانیم، به همین منظور اقداماتی در بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد استان البرز با کمک دست اندرکاران این مکان ها، مبلغان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عمل آمده تا با مدیریت جهادی و عزم ملی در سیره عملی امام صادق(ع) در جامعه تبیین و تبلیغ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه صادق آل پیامبر (ص)، چهره فروزان اهل بیت (ع) بود، گفت: حضرت امام جعفرصادق(ع) با بیانی فصیح و کلامی بلیغ زبان رسای اسلام بود و در ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان با حضور در بقاع متبرکه استان البرز مساجد، هیئات مذهبی برای رهایی از بیماری کرونا و موفقیت جامعه اسلامی به ویژه ایران اسلامی و همچنین فرج آقا امام زمان (عج) دعا می کنیم.

در استان البرز ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم در ۸۵ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

→ خواندن مطلب قبلی

انقلاب اسلامی متصل به انبیا و شهداست

خواندن مطلب بعدی ←

۶۵۰ طرح سرمایه گذاری در بقاع متبرکه و موقوفات کشور فعال شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 5 =