۶۵۰ طرح سرمایه گذاری در بقاع متبرکه و موقوفات کشور فعال شد

رییس اداره برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در طول چهار سال گذشته ۶۵۰ طرح سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه و موقوفات کشور فعال شده است.به گزارش رسامدیا، مهرداد میرمظاهری افزود: موضوع سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه از طریق معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۹۲ فعال شده و در این چند سال با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود و از سال ۹۷ تاکنون توجه جدی در خصوص اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این معاونت انجام شد.

وی از تشکیل سبد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، دامداری، زراعت، صنعت، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید برق خورشیدی خبر داد و گفت:تاکنون ۱۶ شرکت در این راستا تشکیل شده است.

میر مظاهری به فعال شدن طرح‌های عمرانی، تولیدی و زنجیره تولید در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه و موقوفات بر اساس ظرفیت هر استان و سند آمایش سرزمین هر استان برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت:از سال ۹۷ تاکنون ۶۵۰ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش سرمایه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در کل کشور فعال شده است و ۶۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از محل موقوفات و بقاع متبرکه و ۳۵ درصد از محل آورده بخش خصوصی، شرکت‌های مردم‌نهاد و سرمایه‌گذاران بوده است.

به گفته وی، سه هزار میلیارد تومان این میزان در سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است.

میر مظاهری اظهار داشت: امسال تمرکز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری بر توسعه طرح‌های ایجاد شده و ایجاد زنجیره ارزشی در حوزه کشاورزی است تا یک نقش‌آفرینی در حوزه امنیت غذایی کشور ایجاد شود.

رییس اداره برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در چهارمحال و بختیاری نیز در چهار سال گذشته۲۰طرح مهم و بزرگ در حوزه عمرانی، گردشگری و کشاورزی، شیلات، زراعت تعریف شده که با توجه به ظرفیت استان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و دامداری، شیلات، زراعت در اولویت است.

میرمظاهری به ظرفیت بزرگ موقوفات کشور که در روستاها و شهرها با کاربری‌های مختلف وجود دارد، اشاره کرد و گفت: می‌طلبد که بخش خصوصی، شرکتها و سرمایه‌گذاران در این حوزه فعالیت بیتر داشته باشند.

به گفته وی، هم‌اینک فرآیند سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیل می‌شود تا بتوان از ظرفیتهای این بخش از جمله سرمایه، تجربه و تخصص استاد کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه سه هزار و ۷۰۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

→ خواندن مطلب قبلی

خواندن مطلب بعدی ←

۲ هزار و صد میلیارد تومان برای اجرای نیت واقفان هزینه شده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 17 =