بازسازی و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه یک ضرورت است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت تاریخی و میراثی تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه در حال تخریب است، گفت: بازسازی و مرمت این اماکن یک ضرورت است.

به گزارش رسامدیا، محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد لزوم توسعه و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان هم به لحاظ اعتقادی و هم در بحث ظرفیت های گردشگری و خدماتی می تواند موثر باشد. متولی اصلی این اماکن سازمان اوقاف و همچنین کمک های مردمی است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان از لحاظ بافت تاریخی و میراثی که دارند در حال تخریب هستند که  این جای نگرانی دارد. درست است که این اماکن از لحاظ معنوی بسیار با ارزش و مهم هستند و نگاه اعتقادی به آنها داریم اما از بعد بافت تاریخی نیز دارای اهمیت هستند.

وی تاکید کرد: اگر به این اماکن توجه نشود، بافت تاریخی و میراثی شان آسیب می بیند. سازمان اوقاف باید در این زمینه مدیریت و تدبیر کند. باید کمک های دولتی و مردمی در این زمینه سامان داده شود تا بتوانیم بحث بازسازی، مرمت و توسعه این اماکن و فضای آنها را داشته باشیم.

رضایی گفت: ردیف بودجه ای این اماکن زیر نظر اوقاف است و مسیر خاص خودش را دارد. این اعتبارات کافی نیست و قطعا باید در این زمینه توجه ویژه شود.

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت سازمان اوقاف از طرح‌های محققین در ترویج سنت حسنه وقف

خواندن مطلب بعدی ←

فعالیت ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع متبرکه/۵۰ هزار نفر در امامزادگان خدمت می‌کنند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 11 =