حمایت سازمان اوقاف از طرح‌های محققین در ترویج سنت حسنه وقف

رییس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محققین و پژوهشگران می‌توانند آثار علمی، ادبی و فرهنگی و یا طرح‌ها، آثار و تولیدات مرتبط با حوزه ترویج سنت حسنه و الهی وقف را جهت حمایت و انتشار به این اداره ارسال کنند.

به گزارش رسامدیا، محمد مهرابی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های در حال انجام برای سال آینده، هشتمین جشنواره سراسری «وقف چشمه همیشه جاری» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اداره سعی می‌کند تا با طراحی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف، اقشار مختلف جامعه را با آثار و برکات سنت حسنه «وقف» آشنا کند، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های این اداره برگزاری نشست‌های تخصصی است؛ در این روش با شناسایی افراد تاثیرگذار از اقشار مختلف جامعه، سعی می‌کنیم تا آنها را با این موضوع (وقف) درگیر کنیم.

وی تاکید کرد: در این روش (برگزاری نشست‌های تخصصی) از ظرفیت اقشار مختلف جامعه در زمینه‌ نهادینه‌سازی سنت وقف استفاده میکنیم؛ در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ نشست تخصصی با حضور اقشار مختلف جامعه در سراسر کشور برگزار شده است.

وی تصریح کرد: هنر یک ابزار قدرتمند و تاثیرگذار است؛ بر این اساس برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری «وقف چشمه همیشه جاری» در دستور کار قرار گرفته که تاکنون هفت دوره آن برگزار شده است.

مهرابی با بیان اینکه عکاسی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه، فضای مجازی، ادبی و پژوهشی بخش‌های مختلف جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» هستند، خاطرنشان کرد: در هفتمین دوره این جشنواره که در سال ۱۴۰۰ با حضور اساتید و هنرمندان شاخص و مطرح رشته های مختلف هنری چه در قالب هیئت های داوری و چه به عنوان شرکت کننده، برگزار شد، بیش از ۵ هزار اثر تولید شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ در مورد جشنواره هشتم نیز فراخوان در سال جاری انجام و برگزاری، اختتامیه و غیره در سال آینده انجام می‌شود.

رئیس اداره ترویج وقف یادآور شد: حمایت از تحقیق و پژوهش و تالیف و ترجمه در حوزه وقف نیز در این اداره انجام می‌شود و محققین و پژوهشگران می‌توانند آثار علمی، ادبی و فرهنگی و یا طرح‌ها، آثار و تولیدات مرتبط با حوزه ترویج سنت حسنه و الهی وقف را جهت حمایت و انتشار به این اداره ارسال کنند.

 

→ خواندن مطلب قبلی

روز تجلیل از بقاع متبرکه؛ ۲هزار امامزاده میزبان مردم در سراسر کشور هستند

خواندن مطلب بعدی ←

بازسازی و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه یک ضرورت است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =