روز تجلیل از بقاع متبرکه؛ ۲هزار امامزاده میزبان مردم در سراسر کشور هستند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آیین های ویژه در ۲ هزار امامزاده سراسر کشور به مناسبت روز تجلیل از بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام محمد نوروزپور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی توجهی به شبهات و تبلیغات منفی دشمنان علیه امامزادگان نداشته‌اند، ابراز کرد: ارادت مردم طی سالهای گذشته تاکنون به سلاله اهل‌بیت (ع) نه تنها کم نشده بلکه روز به روز نیز افزایش یافته است.

وی با تبریک روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه (پنجم ذی‌القعده – پنجشنبه چهارم خرداد)، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با پنجم ذی‌القعده برنامه‌های ویژه‌ای را در ۲ هزار امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد کرد.

نوروزپور با بیان اینکه معرفی و تجلیل از مقام شامخ امامزادگان از برنامه‌های این روز به شمار می رود، تصریح کرد: معرفی خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه شده در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های ویژه در این روز است تا مردم با کارکردهای مختلف این آستان‌های مقدس در زمینه‌های مختلف بیشتر آشنا شوند؛ تجلیل از هیئت‌ امنا و دست‌اندرکاران بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از قدیم‌الایام هجمه‌های زیادی علیه امامزادگان وجود داشته و همیشه شبهاتی در این خصوص مطرح شده است، گفت: مردم ایران اسلامی این بار نیز با همدلی و همبستگی هر چه بیشتر خود سبب خنثی شدن ترفند های دشمنان شوند.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به حضور گسترده مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان در مناسبت‌های مختلف از جمله شب‌های پربرکت قدر، افزود: مردم ایران اسلامی به اهل‌بیت (ع) علاقه‌مند بوده و هستند؛ مردم به بقاع متبرکه می‌آیند تا به آرامش برسند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است تا رفاه حال زائران و مجاوران بقاع متبرکه را فراهم کنیم و در این راستا هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه و همکاران ما در ادارات کل اوقاف و امور خیریه تمام تلاششان بر این هدف متمرکز است.
پنجم ذی‌القعده (پنجشنبه چهارم خرداد) به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای ۱۷۸ عنوان برنامه با محوریت دهه کرامت در ۲۷ بقعه قم

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت سازمان اوقاف از طرح‌های محققین در ترویج سنت حسنه وقف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + ده =