اجرای مسابقات قرآن «جایزه بزرگ ایران» و بازگشت «شکوفه‌ها» به اوقاف

رئیس سازمان اوقاف در جمع قاریان نوجوان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف عزم خود را برای آغاز نهضت نخبه‌پروری در بین نوجوانان قرآنی جزم کرده است، گفت:‌ مسابقات قرآن جایزه بزرگ ایران امسال برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا، همزمان با عید سعید غدیر خم، اولین مجمع قاریان ممتاز نوجوان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از قاریان ممتاز نوجوان و خانواده‌های آنها برگزار شد.

این مراسم که روز گذشته با حضور جمعی از قاریان نوجوان کشورمان از استان‌های تهران، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی، مازندران، همدان و قم در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار شد، به منظور راه‌اندازی مجمع قاریان ممتاز نوجوان قرآنی برنامه‌ریزی شده بود.

در ابتدای این مراسم یونس شاهمرادی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن عطرالکلام عربستان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه شاهد اجرای مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم از سوی قاریان نوجوان بودیم.

در این مراسم که بیش از ۱۵۰ نفر از قاریان نوجوان، عموم مردم، خانواده‌ها، مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه، علی قاسم‌آبادی، معاون شورای عالی قرآن، محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و علی‌اکبر ملکشاهی قاری بین‌المللی کشورمان حضور داشتند؛ منشور همدلی و هم‌پیمانی قاریان نوجوان برای رسیدن به قله‌های معنوی قرآن به امضای ریاست سازمان اوقاف و حاضران در این جلسه رسید.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام خاموشی، طی سخنانی ضمن تأکید بر اینکه یاد و ذکر خدا باعث گشایش قلوب می‌شود، به دو نکته در مورد راه‌های ارتباط موثر با خداوند متعال اشاره کرد و گفت: یکی از این راه‌ها در آیه «إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِيِّۚ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِيمًا» و دیگری در آیه «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ» آمده است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه عزم خود را برای آغاز نهضت نخبه‌پروری در بین نوجوانان قرآنی جزم کرده است و در این مراسم شروعی برای حرکت گسترده در کل کشور خواهد بود. با توجه به اهمیت فعالیت در حوزه نوجوانان، مسابقات قرآن در بخش شکوفه‌ها که سابقاً برگزار می‌شد، با ساختاری جدید در کنار مسابقات بزرگسالان تا مراحل ملی و بین‌المللی مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در بخش شکوفه‌ها تأکید کرد: سازمان اوقاف از تمام ظرفیت‌های خود برای پیشبرد این مسابقات استفاده خواهد کرد.

خاموشی از برگزاری مسابقات قرآن با عنوان «مسابقات جایزه بزرگ ایران» در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: این مسابقات در راستای رسیدن به استعدادیابی و نخبه‌پروری برای معرفی قهرمانانی در سنین پایین‌تر به جامعه که بتوانند در سطح محله، جامعه و مدرسه مؤثر باشند، طراحی شده است.

وی بیان کرد: این مسابقات امسال ویژه سنین ۱۵ تا ۲۲ سال و با میلیاردها تومان جایزه راه‌اندازی و اجرا خواهد شد. در پایان از برگزاری این محفل و این مجمع تشکر می‌کنم و امیدوارم چنین جلساتی ادامه‌دار باشد.

همچنین در این مراسم گزارشی از فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حوزه نوجوانان از سوی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد. مجیدی‌مهر  طی سخنانی گفت: برای اولین بار قاریان نوجوان کشورمان دارای یک تشکل مجزا در حوزه قرآن کریم شده‌اند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این تشکل تصمیم دارد حداقل به صورت ماهانه تجمعی را با حضور بهترین استعدادهای کشور برگزار کند، بیان کرد: امیدواریم از این طریق بتوانیم شبکه‌ای از قاریان نوجوان و با استعداد کشور را شناسایی کرده و به مرور برای آینده فعالیت‌های قرآنی کشور تربیت کنیم.

همچنین در بخشی از این مراسم علی قاسم‌آبادی، معاون شورای عالی قرآن، پیشنهادی مبنی بر ضبط تلاوت قاریان نوجوان و پخش آن از شبکه‌های امید و پویا و خلق آثار فاخر از این طریق ارائه داد.

در پایان این جلسه مقرر شد زمان برگزاری مجمع دوم قاریان ممتاز نوجوان به زودی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شود.

→ خواندن مطلب قبلی

جایزه نوبل ایرانی به ۶۱ دانش‌آموز برتر اهدا می‌شود/ آغاز ثبت‌نام از ۲۰ تیرماه

خواندن مطلب بعدی ←

هدایای نقدی جایزه ویژه نوبل ایرانی ۵۰ درصد افزایش یافت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =