هدایای نقدی جایزه ویژه نوبل ایرانی ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه هدایای نقدی جایزه ویژه البرز یا به عبارتی جایزه نوبل ایرانی برای امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت، گفت: جایزه بنیاد البرز یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی کشور است که از سال ۱۳۴۲ در دستور کار این بنیاد فرهنگی قرار گرفته است.

به گزارش رسامدیا،حیدر ارشدی با بیان اینکه از مهمترین اهداف بنیاد فرهنگی البرز کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده، نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است، اظهار داشت: بنیاد فرهنگی البرز که به همت مردی بزرگ، خیراندیش و نیک سیرت به نام زنده یاد حسینعلی البرز در سال ۱۳۴۲ تاسیس و وقف گردید، ‌تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده که طی سالهای اخیر در قالب همایش های ملی محقق شده است.

دبیرکل جایزه البرز ادامه داد: به همین منظور به مناسبت شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی با هدف تقدیر از ۶۱ نفر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در نیمه آبان ماه سال جاری برگزار می‌ شود.

ارشدی افزود: باتوجه به رویکرد سنوات اخیر بنیاد فرهنگی البرز در رشد رقم نقدی جوایز و به دنبال تصویب تداوم این افزایش در جلسه اخیر هیئت امنای بنیاد فرهنگی البرز، رقم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی با افزایش پنجاه درصدی نسبت به سال قبل تعیین شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه نهم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه گواهی جایزه البرز و در پایه دوازدهم به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز اهداء می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای مسابقات قرآن «جایزه بزرگ ایران» و بازگشت «شکوفه‌ها» به اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه آغاز شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 7 =