بقاع متبرکه ظرفیت و محلی مناسب برای فعالیت هیئت‌ها در محرم است

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم نشست صمیمی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با جامعه نخبگان، وعاظ، سخنرانان، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در حرم مطهر امامزاده صالح برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست جامعه نخبگان وعاظ، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه در آیات الهی به نصرت دین اشاره شده است، به جریان فعلی شکل گرفته در کشور اشاره کرد و گفت: جریان فعلی به نوعی نشان دهنده یارگیری دشن در جبهه مردمی است که این یارگیری ها توسط رسانه هایی که در خارج از کشور مدیریت می شوند صورت می پذیرد و متاسفانه رسانه ها ۶۰ درصد ذهن افراد را به خود مشغول کرده اند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناسایی جبهه دشمن عنوان کرد: دشمن سعی دارد کار خوب شما را زیر سوال ببرد. امروز در مواجهه با شبکه های معاند با جریان نبرد نا هماهنگ طرف هستیم، این نبرد ناهمگون در جبهه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مشاهده می شود. می خواهند بمباران تبلیغاتی کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دشمن با جریان رسانه ای که به راه انداخته در جبهه جنگ نرم فعالیت می کند. سرمایه ما اسلام ناب علوی است. مثل اربعین که دشمن بایکوت خبری می کند، اما مردم همچنان استقبال می کنند. امکان ایجاد بحران در اربعین وجود ندارد. مسأله اغتشاشات اخیر مسأله طراحی شده بود بنابراین باید جبهه را شناخت. بعد از اربعین دشمن حتما به سرمایه ای که ما جمع می کنیم حمله می کند.

وی عنوان کرد: مزیت جمهوری اسلامی را باید بیان کنیم مثل مزیت‌های امنیتی باید بگوییم ما داعش را که به حرم اهل بیت(ع) حمله کردند از بین بردیم. حکومت بها دارد و باید حفظش کنیم. ۴۴ سال است نظام سلطه با ما می جنگد. ما این که مشکلات زیاد است قبول داریم اما باید این موارد هم مطرح شود که ما چکار کردیم که نفت را از سبد هزینه خارج کردیم در اقتصاد دریا مبنا ۵ میلیون تن تولید داریم در حوزه ترانزیت مسکن و انرژی خورشیدی اقدامات خوبی صورت گرفته ما در اقتصاد موفقیت‌های خوبی داشته ایم و انقلاب راهی جز این ندارد.

حجت الاسلام خاموشی افزود: دستگیره های دفاع از انقلاب زیاد است. امروز در تجهیزات پزشکی و آموزش همگانی مستغنی هستیم. سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند بقاع باید قطب فرهنگی شوند از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ هیئت دعوت کرد در بقاع استقرار یابند از هیئات دیگر هم دعوت می کنیم تا در بقاع متبرکه مستقر شوند. بهترین نقطه برای قرآن و عترت همین مراکز است. فضای کالبدی بقاع اجازه چندبرابر شدن این مجالس را می دهد.دست نیار ما به سوی کسانی است که بر رونق بقاع می افزایند. بقاع ظرفیت کالبدی بسیار دارند این فضا در اختیار هیئات است در فضای امامزادگان به این سمت رفته ایم که از نظر فعالیت‌های اجتماعی رشد کنند و محوری ترین کار تبلیغ در این مراکز انجام شود.

وی تصریح کرد: ما در سازمان اوقاف برای نیات واقفین توجه ویژه قائلیم. اجرای نیت سال به سال افزایش یافته به عنوان مثال جوایز بنیاد فرهنگی البرز سال به سال افزایش یافته برای نیت اباعبدالله به هیئات شاخص کمک می کنیم و مواکب نیز حمایت می شوند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف را به عنوان همیار مبلغان و همکار خود بدانید، خاطرنشان کرد: در حوزه بهره وری سامانه ای داریم که عدد و ارقام به ریال درج شده که هر سوال درباره موقوفه باشد قابل پاسخ است. از زمان تحویل سازمان اوقاف به این جانب قریب به ۷ برابر ارقام افزایش یافته است.

→ خواندن مطلب قبلی

چهار وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت شد

خواندن مطلب بعدی ←

میدان هنری در اختیار مداحان است/مدیریت انگیزه در جوانان را از دست ندهید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + یک =