جشن غدیر از طبس تا هرمزگان/سفره علوی در سراسر ایران پهن شد

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم جای‌جای کشورمان میزبان برگزاری جشن‌های این روز فرخنده است؛ در بسیاری از استان‌ها سفره‌های اطعام گسترده شده است.

به گزارش رسامدیا، چند روزی است که هر طرف را در فضای شهر و حتی مجازی نگاه می‌کنیم تکاپوی برپایی یک میهمانی عظیم و مهم را می‌بینیم و تدارک یک ضیافت بزرگ در سراسر کشور به چشم می‌خورد و هرکسی به هر نحوی در برپایی این جشن می‌خواهد ایفای نقش کند.

گروه‌گروه از مردم در قالب حرکت‌های مردمی برای جشنی که به نام مولایمان امیرالمؤمنین مزین شده پای‌کار آمده‌اند و هرکس در حد توان و در حیطه کاری خود به میدان آمده است.

عده‌ای در سطح شهر موکب‌های متفاوت زده‌اند و گل و میوه و شیرینی بین مردم پخش می‌کنند، عده‌ای دیگر به پخت و توزیع غذا برای محرومان و فقرا مشغول هستند و عده‌ای متناسب با حرفه خود در مناطق محروم در این روز ارائه خدمات پزشکی، تربیتی و آموزشی و… می‌دهند.

آری امروز عید غدیر است روز ولایت نخستین امام شیعیان جهان؛ روزی که پیامبر خاتم حجت خود را بر جهانیان تمام و امام علی (ع) را به‌عنوان پیشوا و رهبر عالم معرفی کرد و حالا پس از گذشت قرن‌ها شیعه امامت مولا امیرالمؤمنین (ع) را با جشن باشکوه به گوش جهانیان نجوا می‌کند و نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عید مسلمانان و شیعیان همین روز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: جشن ولایت علوی از عید قربان تا عید غدیر در ۲۰ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری افزود:‌ برگزاری دعای عرفه، نماز عید قربان، سخنرانی، مداحی و مولودی جشن میلاد امام هادی(ع) و تجلیل از سادات و توزیع اطعام غدیر از جمله برنامه‌های شاخص در بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ راس گوسفند در عید قربان، قربانی و بین نیازمندان توزیع شد، ادامه داد: اکثر هزینه‌ها به خصوص در بحث اطعام و برپایی موکب‌ها از محل کمک‌های مردمی و در بعضی شهرستان‌ها از محل نیات واقفین پرداخت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس تبیین کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

امینی‌نسب از وجود ۲۶ موقوفه مرتبط با غدیر در شهرستان طبس خبر داد و عنوان کرد: اختصاص عواید موقوفات به اعیاد قربان و غدیر ناشی از اعتقاد، التزام و تدین واقفان خیراندیش شهرستان طبس است که برای احیای امر ولایت و امامت جهاد مالی کرده‌اند.

سر رابط کانون‌های تخصصی نذر و وقف کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان تصریح کرد: این کانون در راستای وظایف ذاتی خود و با هدف تعظیم و بزرگداشت عید سعید غدیر خم عید الله اکبر با مشارکت خادمیاران و خیرین رضوی استان اقدام به تهیه ۳۱ رأس گوسفند نموده و بنا بر آداب روز مبارک و فرخنده عید غدیر با پخت ۲۰ هزار پرس غذا سفره اطعام علوی را در سطح استان برپا کرده اند و پذیرای محبین آن امام همام هستند.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه افزود: چهار موقوفه با نیت برپایی جشن عید غدیر، اطعام شیعیان و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در سبزوار به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار داشت: از محل عواید موقوفات غدیری سبزوار، برپایی مراسم جشن های غدیر، توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۹ میلیون ریال بین نیازمندان، اهدای ۱۱۰ دست چادر و مقنعه به دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند و مسابقات کتابخوانی غدیر و اهدای جوایز صورت گرفت.

→ خواندن مطلب قبلی

ولایت فقیه ثمره ولایت علی بن ابیطالب(ع) است/انقلاب اسلامی با پرچمداری غدیر صورت گرفت

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هجده =